صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / فکر اساسی برای دوچرخه سواری شود
فکر اساسی برای دوچرخه سواری شود

پس از ناکامی در بازی های آسیایی۲۰۱۸

فکر اساسی برای دوچرخه سواری شود

رکابزن ملی پوش ایران گفت: ما اصلا از لحاظ هزینه کردن، حضور در مسابقه، مربی و تجهیزات در حال حاضر حتی شبیه ضعیف‌ترین کشور آسیا هم نیستیم و امیدوارم فکر اساسی برای دوچرخه سواری شود.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، محمد رجبلو درباره شکست سنگین دوچرخه سواری در بازی های آسیایی۲۰۱۸ بیان کرد: ما امسال در مسابقه زیادی شرکت نکردیم، در مدیسون که اصلا در مسابقه ای حضور نداشتیم. در واقع وقتی قرار شد من و مهدی سهرابی در مدیسون رکاب بزنیم، اولین مسابقه رسمی ما همان بازی های آسیایی بود و پیش ازآن در قهرمانی آسیا که ۷-۸ ماه پیش برگزار شد، شرکت کردیم. در طول مسابقه هم مهدی سهرابی با رکابزن تایلندی برخورد کرد که باعث شد پای او ورم کند و دیگر به خوبی نمی توانست رکاب بزند. با این حال خیلی غیرت کرد و مسابقه را ادامه داد.

او ادامه داد: من در سه دوره بازیهای آسیایی حضور دارم و می‌دانم تیم ها سه برابر بهتر از چیزی که هستند، در بازی ها ظاهر می شوند.حقیقتا ما اصلا از لحاظ هزینه کردن، حضور در مسابقه، مربی و تجهیزات در حال حاضر حتی شبیه ضعیف ترین کشور آسیا هم نیستیم. خودم خیلی ناراحتم و ضربه روحی شدیدی به من وارد شد چرا که برای بازی های آسیایی خیلی تمرین کرده بودم و یکی از آماده ترین رکابزنان ایران بودم. اما رشته مدیسون چون تخصصی است نیاز به تمرین و مسابقه دارد. هنگ کنگ که در بازی های آسیایی مدال طلا گرفت، دو رکابزنش ۷-۸ سال تمام کاپ های جهانی و قهرمانی آسیا و جهان را با هم شرکت می کنند.

رجبلو در پاسخ به این پرسش که برای بازی های آسیای به نظر رسید فدراسیون با اتکا به چند اردو و نامدار بودن رکابزنانش به کسب مدال امید بسته بود، تصریح کرد: نمی توان گفت ۱۰۰درصد همین بوده است و یا فدراسیون از قصد هزینه نکرده است اما به هر حال شرکت نکردن در مسابقه بسیار تاثیر گذار بود. اگر چند سال گذشته با وجود مشکلات باز هم می‌توانستم مدال بگیریم به این دلیل بود که در مسابقات و تورهای مختلف شرکت می کردیم. اما اکنون باشگاه ها هم در ایران از بین رفته اند.

او ادامه داد: ازطرفی در این دوره بیشتر بودجه فدراسیون سمت کوهستان رفت که در مدال آوری رشته جدیدی است. من اگر بودم در اولویت بندی اول کوهستان را قرار نمی دادم بعد جاده  و پیست را. نمی‌خواهم ایراد بگیرم که چرا برای آنها هزینه شد اما به هر حال سابقه مدال آوری رشته های کورسی بیشتر بود. در واقع اگر مربی خارجی یا اردوی خارجی هم بود برای کوهستان بود.

نایب قهرمان آسیا در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه فکر می کند به چه صورت می توان دوچرخه سواری را از این وضعیت نجات داد و به جمع مدعیان برگرداند، تاکید کرد: شرایطی که من می بینم خوب نیست و فقط امیدوارم که فکر اساسی شود. همه چیز به مسائل مالی برمی گردد. از طرفی بازی های آسیایی تمام شد و نباید کار را رها کنیم و چند ماه مانده به آغاز دوره بعد، دوباره اردو تشکیل بدهیم. ما چند ماه دیگر قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ را داریم و نباید کار رها شود و یک ماه مانده به مسابقات اردو تشکیل دهند. در واقع باید از همین امروز شروع کنیم و به فکر چهارسال بعد باشیم و از الان باید برنامه ریزی کرد.

او افزود: از طرفی سیستمی که ما داریم هر کسی ببیند، می خندد. ما باید از ابتدا مسابقاتی را برنامه‌ریزی و نفرات در ماده های مختلف مشخص باشند. نه اینکه همیشه در اردو باشیم و هر روز هم انتخابی داشته باشیم. اگر مشکلات مالی هست ۳-۴ نفر اول را به مسابقات اعزام و روی آنها کار کنند. اما همیشه از اول اردو ۲۰ نفر را دعوت می کنند این همه هزینه می شود، هر روز انتخابی می‌گذارند و در نهایت همان ۳-۴ نفر اول را به مسابقه اعزام می کنند.

رکابزن ملی پوش ایران با اشاره به هزینه های سنگین خرید تجهیزات گفت: دوچرخه سواری رشته سخت افزاری است و ما برای هر قطعه دوچرخه باید هزینه زیادی پرداخت کنیم. این مسئله هم باید مورد توجه قرار گیرد و بودجه فدراسیون هم افزایش یابد.

رجبلو در پاسخ به این پرسش که با این وضعیت به فکر خداحافظی افتاده است، گفت: در حال حاضر به حدی ناراحتم که حس می‌کنم که در یک بیابان برهوت قرار دارم. نه مسابقات هست  و نه تیمی. فشار مالی هم وجود دارد و شاید همین مسائل باعث شود به فکر خداحافظی بیفتم. اما از طرف دیگر مگر چند دوچرخه‌سوار دیگر باقی مانده است. ما هم برویم یکی، دو نفر دیگر بیشتر باقی نمی مانند که به درد می خورند و در این صورت دوچرخه سواری تمام می شود. فقط امید داریم همه چیز درست شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.