صفحه اصلی / سرخط خبرها / دومین نمایشگاه تخصصی شرکت‌های دانش بنیان،‌ خلاق و فناور برگزار می‌شود
دومین نمایشگاه تخصصی شرکت‌های دانش بنیان،‌ خلاق و فناور برگزار می‌شود

دومین نمایشگاه تخصصی شرکت‌های دانش بنیان،‌ خلاق و فناور برگزار می‌شود

بزرگترین رویداد فناوری کشوربا حضور برترین شرکت های دانش بنیان کشور ۱۹ الی ۲۲ مهر ۱۳۹۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) برگزار می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از دانش بنیان، دومین نمایشگاه شرکتهای دانش بنیان، خلاق و فناور کشور در تاریخ ۱۹-۲۲ مهرماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه از میان بیش از ۳۷۰۰ شرکت دانش بنیان و خلاق، حدود ۳۰۰ شرکت برتر انتخاب خواهند شد. این شرکت ها گلچینی از بهترین شرکت های دانش بنیان و خلاق کشور بوده و نماد واقعی سطح علم و فناوری کشور می باشند. تنوع شرکت کنندگان و ابعاد برگزاری، این نمایشگاه را به نمایشگاه منحصر به فردی در کشور تبدیل کرده است.
ویژگی منحصر به فرد این نمایشگاه این است که تنها شرکتهای دانش بنیان و خلاق امکان حضور در آن را دارا می باشند. لذا در این نمایشگاه کلیه شرکت های حاضر تولید کننده کالاهای داخلی می باشند و همگی تولیدکننده محصولات High tech (دانش بنیان) هستند. علاوه بر این، این نمایشگاه تنها نمایشگاهی در کشور است که در آن شرکت های وارد کننده امکان حضور نخواهند داشت. به همین جهت این نمایشگاه بیانگر توانمندی‌های واقعی فناورانه جمهوری اسلامی ایران می باشد.
همچنین این نمایشگاه با رویکردی بین المللی برگزار خواهد شد و هیات های تجاری و اقتصادی از کشورهای مختلف جهان از نمایشگاه بازدید به عمل خواهند آورد. بدین منظور هماهنگی های اولیه جهت بازدید هیات هایی از کشورهای روسیه، چین، اتریش، پرتغال، هند و بلاروس از نمایشگاه انجام شده است.
موضوعات نمایشگاه
در این نمایشگاه شرکتهای دانش بنیان در کلیه موضوعات فناورانه امکان حضور خواهند داشت. دسته بندی های موضوعی نمایشگاه شامل برق؛ الکترونیک؛ مخابرات و ارتباطات؛ فناوری اطلاعات؛ اینترنت اشیاء؛ هوش مصنوعی؛ کلان داده؛ تجهیزات پزشکی؛ کنترل، اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق؛ رباتیک؛ شهر هوشمند و حمل و نقل هوشمند؛ کشاورزی، شیلات، باغداری و دامداری؛ نفت، گاز و پتروشیمی؛ تجهیزات آزمایشگاهی؛ تجهیزات ساخت و تولید؛ مواد پیشرفته؛ داروهای پیشرفته؛ فناوری های فرهنگی؛ بیوتکنولوژی و … می باشد.
در این نمایشگاه شرایط حضور مجموعه ای از شرکتهای خدمات فناوری جهت خدمات دهی به شرکتهای دانش بنیان فراهم شده است. از این جمله می توان به شرکتهای بازاریابی و تجاری سازی، شرکتهای سرمایه گذاری، شرکتهای مدیریت صادرات، صندوقهای ارائه دهنده ی تسهیلات و ضمانت فناوری اشاره کرد.
زمان و مکان برگزاری نمایشگاه
این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاههای تخصصی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) در تاریخ ۱۹-۲۲ مهر ماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.
زمان اتمام مهلت ثبت
حداکثر مهلت ثبت نام برای شرکتها تا انتهای شهریور ماه ۱۳۹۷ می باشد.
حامیان نمایشگاه
نهادهای مختلفی از نمایشگاه حمایت به عمل آورده اند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله حامیان نمایشگاه است. همچنین وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ نیرو؛ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ صنعت، معدن و تجارت نیز از دیگر حامیان نمایشگاه هستند. شهرداری تهران، پژوهشگاه نیرو، پژوهشگاه ارتباطلات و فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در زمره حامیان نمایشگاه قرار دارد. همچنین پیرو حمایت ویژه ستاد فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی و ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امکان حضور شرکت های خلاق و فناور نیز فراهم شده است.
لازم به ذکر است این نمایشگاه مورد بازدید ویژه دستگاه های مختلف کشور از جمله مسئولان عالی حوزه علم و فناوری و تعدادی از وزرای دولتی قرار خواهد گرفت. همچنین بخش های مختلف دفاعی کشور نیز از زمره بازدیدکنندگان نمایشگاه خواهند بود.
اهداف برگزاری نمایشگاه
شورای سیاستگذاری نمایشگاه اهداف متعددی را از برگزاری نمایشگاه مدنظر داشته است که در ادامه به این اهداف اشاره خواهد شد.
۱) بازارسازی و ارتقای حجم فروش شرکت های دانش بنیان
مهمترین هدف از برگزاری نمایشگاه، کمک به توسعه بازار و افزایش حجم فروش شرکت های دانش بنیان کشور می باشد. همچنین از طریق این نمایشگاه امکان دیده شدن شرکت های نوپا و شرکت های مستقر در شهرستان ها نیز فراهم شده است. بدین ترتیب این شرکت ها شانس بیشتری برای فروش محصولات، خدمات و فناوری های خود خواهند داشت.
۲) افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان در کل اقتصاد کشور
اقتصاد دانش بنیان ناظر به کسب درآمد از فعالیت های دانش محور در کشور می باشد. معیار سنجش و ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان، ارتقای حجم فروش کالاهای دانش بنیان در کشور می باشد که این نمایشگاه مشخصا این هدف را مد نظر قرار داده است.
۳) کمک به توسعه اقتصاد مقاومتی در کشور
اقتصاد مقاومتی مدنظر مسئولان عالی کشور، ناظر به مقاوم سازی اقتصاد کشور در برابر تکانه های اقتصادی و کاهش وابستگی به خارج از کشور می باشد. نمایشگاه شرکت های دانش بنیان با توسعه سهم بازار شرکت‌های داخلی در قیاس با سهم بازار شرکت های خارجی در همین راستا گام بر داشته است.
۴) شبکه سازی و هم افزائی شرکتهای دانش بنیان
یکی از بهترین راهکارها در جهت کاهش هزینه های شرکت های دانش بنیان، شبکه سازی این شرکت ها و استفاده از توانمندی ها و قابلیت های متقابل آن ها می باشد. این نمایشگاه بستری خودجوش برای تحقق این امر برای شرکت های دانش بنیان کشور فراهم آورده است. در واقع شرکت هایی که در زنجیره تامین یک کالای خاص فعالیت می نمایند می توانند از بستر نمایشگاه، با توانمندی‌های سایرین آشنا شده و با همکاری با یکدیگر کالای نهایی مد نظر بازار را تولید نمایند.
۵) نمایش توانمندی های واقعی کشور
نمایشگاه شرکت های دانش بنیان، نمایشگاهی برای ارائه دستاوردهای واقعی و با فناوری بالا از محصولات دانش بنیان کشور می باشد. این نمایشگاه بیانگر تحقق ناممکن هایی است که بدست محققین و شرکت های توانمند داخلی ممکن گردیده است. همچنین بازدیدکنندگان این نمایشگاه با توان واقعی کشور به صورت واقع بینانه ای آشنا می شوند و مسئولین کشور نیز می توانند برای رفع کمبودهای کشور برنامه ریزی نمایند.
۶) ارتقای صادرات دانش بنیان
شکل گیری اقتصاد دانش بنیان بدون نگاه صادرات محور و حضور در زنجیره ی جهانی تولیدات میسر نیست. در همین راستا از هیئت‌های متعدد تجاری خارجی برای حضور در نمایشگاه دعوت شده است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.