صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حمایت گرم و مبهم نیویورک‌تایمز از شاخه القاعده در ادلب
حمایت گرم و مبهم نیویورک‌تایمز از شاخه القاعده در ادلب

حمایت گرم و مبهم نیویورک‌تایمز از شاخه القاعده در ادلب

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی ضمن هشدار دادن نسبت به وقوع یک حمام خون قریب‌الوقوع در استان ادلب، این حقیقت را که ادلب تحت کنترل تروریست‌های وابسته به القاعده قرار دارد کم اهمیت جلوه داده و این شورشیان را به عنوان "مقامات و مجریان دولتی انسان دوست" توصیف کرده است!

هیات تحریرالشام

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، روزنامه نیویورک تایمز پس از گفت‌وگوهای احتمالی با برخی ساکنین این استان که به طور کلی سه میلیون نفر برآورد شده‌اند، در گزارشش نوشته است: میلیون‌ها غیرنظامی از آنچه که قرار است در ادلب رخ دهد، وحشت کرده‌اند.

این روزنامه عملیات برای آزادسازی استان ادلب از چنگال گروه‌های تروریستی را که گماشته آمریکا هستند، به نوعی نادیده می‌گیرد و در عوض نسبت به سرنوشت نامعلوم این شبه‌نظامیان و حامیان غیرنظامی‌شان که هفت سال پیش با درخواست تغییر رژیم به پا خاستند، ابراز تاسف می‌کند.

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارش ۲۰ پاراگرافی‌اش در اقدامی برای دامن زدن به بدبینی‌ها نسبت به کرملین، می‌نویسد: اگرچه حقیقت دارد که “هیات تحریرالشام” که وابسته به القاعده است از سال ۲۰۱۵ میلادی بخش اعظم کنترل ادلب را در اختیار گرفته اما این گروه بیشتر از آنچه که به چشم می‌خورد “یاری رسان” بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است که این گروه تروریستی گماشته شده توسط وزارت امور خارجه آمریکا، “به طور شایسته” به عنوان مقامات دولتی دوفاکتو عمل کرده، تجارت در سراسر مرز با ترکیه را تسهیل کرده و ارسال کمک‌ها را سازماندهی کرده است.

به نوشته راشاتودی، روزنامه نیویورک تایمز اکنون با گذشت ۱۷ سال از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی مقاله‌هایی می‌نویسد و در آن به تلاش‌های القاعده در ارسال کمک‌ها اشاره می‌کند! این درحالی است که این روزنامه به هیچ وجه به زرادخانه‌های تسلیحات شیمیایی این گروه تروریستی اشاره‌ای ندارد.

روزنامه نیویورک تایمز در انتها با بی‌تفاوتی کامل اذعان می‌کند که هیات تحریرالشام که در کل مقاله این روزنامه به عنوان “مبارزان”، “مبارزان شورشی”، “نیروهای شورشی” و “قدرتمندترین شاخه شورشیان سوریه”‌ توصیف شده است، به طور رسمی از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا و حتی ترکیه به عنوان یک “سازمان تروریستی” اعلام شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.