صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / مقام معظم رهبری بر استفاده از نظرات فعالان بخش خصوصی تاکید کرد
مقام معظم رهبری بر استفاده از نظرات فعالان بخش خصوصی تاکید کرد

پس از حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی در جمع اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران رخ داد

مقام معظم رهبری بر استفاده از نظرات فعالان بخش خصوصی تاکید کرد

مقام معظم رهبری به اعضای هیات دولت توصیه کردند سخنان اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی را «بخوانند و بشنوند و ببینند».

پس از آن که دبیر شورای عالی امنیت ملی در نشست مرداد ماه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران شرکت کرد و گزارش این نشست به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شد، ایشان در دیدار با اعضای هیات دولت، به آن گزارش اشاره و توصیه کردند که دولت سخنان بخش خصوصی را بشنود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق بازرگانی تهران، اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در چهل و یکمین نشست خود در ۲۳ مرداد ماه جاری، میزبان دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی بودند. در این نشست که به طور غیرعلنی برگزار شد، نمایندگان بخش خصوصی در مورد فضای کسب‌وکار کشور، سیاست‌های اقتصادی دولت، دیپلماسی اقتصادی، تحریم‌ها و چگونگی مقابله با آن، و … اظهارنظر کردند. اعضای هیات نمایندگان بخش خصوصی علاوه بر نقد سیاست‌های جاری، راهکارهایی نیز برای بهبود شرایط اقتصادی کشور و برداشتن موانع موجود ارائه دادند.

پس از برگزاری این نشست، گزارشی از محتوای آن با هماهنگی اتاق بازرگانی تهران و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی برای مقام معظم رهبری ارسال شد و ایشان در نشست خود با اعضای هیات دولت به موضوعات و سخنان مطرح شده در این نشست اشاره داشتند.

مقام معظم رهبری با بیان این نقد که «دولت‌ها به طور معمول و رایج، بخش خصوصی را وارد اقتصاد نکرده‌اند و سرمایه‌های مردمی را مورد استفاده قرار نداده‌اند»، تاکید کردند که «یکی از مسائل مهم اقتصادی کشور ظرفیت بخش خصوصی است و ما از این ظرفیت استفاده نمی‌کنیم.»

رهبر انقلاب هم‌چنین با اشاره به دیدار اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفتند: «مجموعه اتاق بازرگانی در دیداری با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی حرف‌های مفصلی زده‌اند که من خوانده‌ام. به نظر من این حرف‌ها را بخوانید و بشنوید و ببینید؛ حرف‌های درستی است. ما باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کنیم. بخش خصوصی آماده است. دولت‌ها دلشان نمی‌آید آن‌چنان که باید و شاید اصل ۴۴ را اعمال کنند.»

ایشان هم‌چنین تاکید کردند که از ظرفیت تولید داخل توسط تولیدکنندگان و صنعتگران برای تامین قطعات و تجهیزات استفاده شود.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به نقد نمایندگان بخش خصوصی از صدور ۳۳ بخشنامه طی سه ماه اشاره کردند و گفتند: «در مورد یک موضوع مشخصی، در طول مدت کوتاهی در حد سه ماه، بیش از ۳۰ بخشنامه از طرف مسئولان صادر شده است. فعال اقتصادی که در این بخش کار می‌کند چگونه می‌تواند برای آینده خودش برنامه‌ریزی کند؟ بخشنامه پشت بخشنامه، تصمیم‌گیری‌ها متعارض و گاها متناقض، مانع کار است و باید برداشته شود. باید ثبات و آرامش برای فعال اقتصادی تامین شود.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: «مدیریت این است که بتوان به فعالان مردمی کمک کنیم، میدان را برای آنها باز کنیم و موانع را از سر راه آنها برداریم.»

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.