صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / تأکید خباز بر ضرورت توجه بیشتر به اسب اصیل ترکمن
تأکید خباز بر ضرورت توجه بیشتر به اسب اصیل ترکمن

تأکید خباز بر ضرورت توجه بیشتر به اسب اصیل ترکمن

استاندار خراسان‌شمالی کشاورزی، دامپروری، پرورش اسب ترکمن و چهار اقلیم متفاوت این استان را جزو ویژگی‌های منحصر به‌فرد برشمرد و افزود: اگر به موضوع اسب اصیل ترکمن این استان بیشتر توجه شود بدون شک شاهد افزایش سطح درآمد مردم خواهیم بود.

اسب اصیل ترکمن

به گزارش کسب و کار نیوز، «محمدرضا خباز» اظهار کرد: توجه به این‌که شعار «تبدیل خراسان شمالی از معبر به مقصد” را برای این استان برگزیده ام بنابراین  یکی از اولویت های اصلی و مهم کاری من توجه به حوزه گردشگری است که این موضوع در سفر مقام معظم رهبری به این استان هم مورد تاکید قرار گرفته بود .

وی افزود: با وجود تردد سالانه ۲۰ میلیون مسافر و زائر از این استان، اما میزان ماندگاری مسافران دو ساعت گزارش شده که یکی از اهداف اصلی ما افزایش این ماندگاری به دو شبانه‌روز است.

استاندار خراسان‌شمالی تصریح کرد: در حوزه گردشگری، ساخت هتل‌های پنج ستاره بسیار زمان‌بر خواهد بود بنابراین با ارائه تسهیلات به روستائیان به مقوله بوم‌گردی در هر روستایی و با هدف بهبود اقتصاد محله و رونق تولید پرداخته‌ایم تا گردشگران بیشتری جذب شوند.

خباز در ادامه خاطرنشان کرد: هم‌چنین برای جذب بیشتر مسافران درصدد هستیم تا در مسیر تردد هر شهرستانی مرکزی برای ارائه صنایع‌دستی استان ایجاد شود که این امر علاوه‌بر کمک به ایجاد اشتغال می‌تواند به شناخت بیشتر مسافران از این استان زیبا بینجامد.

استاندار خراسان‌شمالی هم‌چنین گفت: توسعه فرودگاه بجنورد به‌عنوان یکی از عوامل توسعه در کنار جاده و راه‌آهن، از اولویت‌های استان است و در حال پیگیری این موضوعات از مرکز هستیم.

خباز یادآور شد: ۱۴ سال از تقسیم خراسان می‌گذرد اما هنوز خراسان‌شمالی به اندازه‌ توانمندی خود پیشرفت نکرده است و بنده معتقدم باید با بهره‌مندی از ظرفیت‌های فراوان استان در مسیر توسعه، گام‌های بلندی برداشته شود.

وی با تأکید بر این نکته که مردم استان باید به همه مطالبات به حق خود دست یابند، تصریح کرد: خراسان‌شمالی استانی کوچک اما زیبا با زندگی مسالمت‌آمیز قومیت‌های مختلف است که از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه‌های مختلف و مردمی خونگرم و مهمان‌نواز برخوردار است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.