صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / برای کسب شهروندی دانمارک باید با شهردار دست بدهید

برای کسب شهروندی دانمارک باید با شهردار دست بدهید

یک روزنامه دانمارکی گزارش کرد، به موجب قوانین شهروندی جدیدی که در این کشور در دست تدوین قرار دارند دولت دانمارک می‌خواهد کسانی را که به دنبال کسب شهروندی این کشور هستند ملزم کند که در مراسم‌های مربوط به دریافت شهروندی خود حتما با شهرداران شهرهای مربوطه دست بدهند.

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اینگر استویبرگ، وزیر مهاجرت دانمارک از حزب لیبرال به یک روزنامه دانمارکی گفت: دست دادن روش پذیرفته شده احوالپرسی نزد مردم دانمارک است و ما به این روش احترام خود به یکدیگر را در این کشور نشان می‌دهیم. به همین دلیل دست دادن بخش طبیعی از این مراسم است.

طبق اعلام سوسیال دموکرات‌ها، حزب مردم دانمارک و محافظه‌کاران این کشور باید دست دادن تبدیل به یک کار الزامی در اعطای شهروندی شود.

مارتین هنریکسن، سخنگوی وزارت مهاجرت دانمارک از حزب مردم اظهار کرد: اگر شما می‌خواهید یک شهروند دانمارکی باشید باید حاضر باشید که به شکلی مودبانه و موقرانه با دیگران احوالپرسی کنید و در دانمارک دست دادن این معنی را می‌دهد.

در حالی که برخی سیاستمداران دانمارک این لایحه را یک گام دیگر به سمت ملزم کردن تازه واردان به این کشور به پذیرش ارزش‌ها و فرهنگ دانمارک می‌بینند عده‌ای دیگر از آنها آن را مصداق نقض آزادی مذهبی می‌دانند.

اوله بیوراستورپ، شهردار سوسیال دموکرات شهر ایشوی دانمارک جایی که ۴۰ درصد مردم آن به زبان دیگری غیر از دانمارکی تکلم می‌کنند گفت که موضع حزبش درخصوص این لایحه را به چالش خواهد کشید.

به گفته بیوراستورپ حتی خود دانمارکی‌ها هم اغلب به روش‌های دیگری غیر از دست دادن با هم احوالپرسی می‌کنند و این هیچ بی احترامی درست نمی‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴

به گزرش کسب و کار نیوز، این سازمان مستقر در پاریس در گزارش چشم‌انداز اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.