صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / افتتاح ۳ طرح پتروشیمی و امضای یک قرارداد نفتی با حضور رئیس جمهوری
افتتاح ۳ طرح پتروشیمی و امضای یک قرارداد نفتی با حضور رئیس جمهوری

افتتاح ۳ طرح پتروشیمی و امضای یک قرارداد نفتی با حضور رئیس جمهوری

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری با همراهی وزیر نفت ساعتی دیگر در عسلویه، سه طرح پتروشیمی را افتتاح کرده و شاهد امضای قرارداد جمع آوری گازهای همراه نفت خواهد بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم،  قرار است تا ساعتی دیگر با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری و بیژن زنگنه وزیر نفت سه طرح پتروشیمی در منطقه عسلویه به بهره برداری برسد.

نخستین طرح، فاز سوم پتروشیمی پردیس است که با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن اوره و آمونیاک، از ابتدای آبان ۹۶ راه اندازی شده و از خرداد امسال به صورت پیوسته در مدار بهره برداری است. این پروژه امروز پس از ۴ ماه بهره برداری مستمر، توسط رئیس جمهوری افتتاح می شود.

با بهره‌برداری فاز سوم پتروشیمی پردیس، این مجتمع به بزرگ‌ترین تولیدکننده اوره و آمونیاک جهان با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون و ۲۶۵ هزار تن اوره و آمونیاک تبدیل شده است.

طرح دوم، پتروشیمی مرجان با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول است. تولید تجاری متانول در این واحد پتروشیمی از ۲۹ مرداد ماه امسال آغاز شده است.

طرح سوم واحد برق پتروشیمی دماوند است که امروز با بخشی از ظرفیت خود توسط رئیس جمهور افتتاح می شود.

همچنین امروز در حضور رئیس جمهوری، قراردادی بین هلدینگ خلیج فارس و مناطق نفت خیز جنوب برای جمع آوری گازهای همراه نفت منعقد می شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عرضه ۱۵۰۰ محصول دانش‌بنیان در اکسپو ۲۰۲۴

به گزارش کسب و کار نیوز ، ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.