صفحه اصلی / اصناف / اجرای طرح ملی توزیع کالای اساسی با همکاری اتاق تعاون، بازرگانی و اصناف
اجرای طرح ملی توزیع کالای اساسی با همکاری اتاق تعاون، بازرگانی و اصناف

رئیس اتاق تعاون ایران خبر داد

اجرای طرح ملی توزیع کالای اساسی با همکاری اتاق تعاون، بازرگانی و اصناف

رئیس اتاق تعاون ایران، طرح تامین کالای اساسی را طرح ملی دانست و گفت: حضور برتر شبکه تعاون در بخش توزیع کالاها و خدمات مزیت خوبی برای ساماندهی و آسان سازی دسترسی مردم به کالاهاست.

بهمن عبداللهی افزود: اجرای این طرح ملی نیازمند همکاری سایر بخش های اقتصادی است و قطعا از ظرفیت اقتصادی اتاق های اصناف، اتاق بازرگانی استفاده شده تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت عظیم تجار و بازرگانان اتاق بازرگانی کالاهای مورد نیاز مردم را تأمین و توزیع کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان ، رئیس اتاق تعاون ایران، درباره برنامه های اتاق تعاون در طرح «تامین کالای اساسی» با اشاره به اینکه همواره بخش تعاون با محوریت تعاونی مصرف در امر توزیع سابقه چند دهه دارد گفت: از اوایل انقلاب به خصوص هنگام جنگ تحمیلی و مقاطع بعد از آن، بخش تعاون همواره در زمینه توزیع پیش قدم و پیشرو بوده است. وی بیان کرد: با توجه به ساختار بنیان قوی، مستحکم، یکپارچه و منسجم بخش تعاون در زمینه توزیع کالای اساسی بخش تعاون در تلاش است تا در راستای تصمیم دولت و مجلس گام بردارد. رئیس اتاق تعاون افزود: تجربه تلخ توزیع سبد کالا مربوط به سال ۹۲ است، آن زمان تصمیم گیران از ظرفیت بخش تعاون استفاده نکردند و مشکلات متعددی ایجاد شد و بعد از آنکه مشکلات ایجاد شد، تصمیم گیران توزیع کالای سبد کالا را به بخش تعاون واگذار کردند و بعد از آن با همت بخش تعاون مشکلات در چند روز پایان یافت. وی گفت: بعد از آنکه تعاونی ها در چند روز توزیع سبد کالا را به عهده گرفتند، تصمیم گیران بر عملکرد مطلوب بخش تعاون اذعان کردند. در شرایط فعلی با توجه به عظیم بودن طرح، بخش تعاون قصد دارد با توجه به روش های نوین( it و شبکه مخابراتی) اجرای طرح تامین کالای اساسی را عملیاتی کند. عبداللهی بیان کرد: با توجه به شرایط کشور از گذشته پیش بینی می کردیم که موقعیتی پیش آید که نیاز باشد کالای اساسی مردم در ساختاری مشخص توزیع شود. به همین دلیل طراحی یک نرم افزار را در دستور کار داریم که در آینده ای نزدیک رونمایی می کنیم. در صورت نهایی شدن طرح مجلس برای تأمین کالای اساسی مردم، بخش تعاون تلاش می کند تا وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. رئیس اتاق تعاون در پاسخ به اینکه آیا وظیفه تأمین کالا هم بر عهده بخش تعاون است، گفت: شبکه های تعاون هم وظیفه تأمین و هم وظیفه توزیع را دارد، یعنی تا جایی که امکانات آنها اجازه دهد از محل تولیدات داخل کالا را تأمین می کنند. وی اظهار داشت: برای توزیع اقلام چند اتحادیه مصرف عمده و بزرگ داریم. اتحادیه کارگری امکان، اتحادیه کارکنان دولت اسکان، اتحادیه فرهنگیان، فروشگاه اتکا و تعاونی های مصرف محلی در تهران و سراسر کشور وجود دارد که مسئولیت توزیع کالای اساسی را عهده دار خواهند شد. عبداللهی در تشریح طراحی نرم افزار توزیع کالای اساسی گفت: اقداماتی را در این زمینه شروع کرده ایم. چراکه توزیع به روش سنتی و قدیمی دیگر امکان پذیر نیست. در همین راستا طراحی نرم افزاری که مبتنی بر (روش it و شبکه مخابراتی) را در دستور کار داریم.همچنین جلساتی را با وزرای اقتصادی و نمایندگان مجلس داشته ایم. در صورتی که در جلسه بعدی مجلس این طرح نهایی شود بررسی جزئیات تأمین و توزیع کالای اساسی را در دستور کار قرار خواهیم داد. اما بخش تعاون آمادگی کامل را دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.