صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / نقش کمرنگ دولت در بکارگیری جوانان برای حل مشکلات/هیچ ارتباطی بین علم و اقتصاد در کشوروجود ندارد

رئیس انجمن شیمی ایران مطرح کرد

نقش کمرنگ دولت در بکارگیری جوانان برای حل مشکلات/هیچ ارتباطی بین علم و اقتصاد در کشوروجود ندارد

رئیس انجمن شیمی ایران گفت: طی 10 سال است که هیچ فردی از دولت سراغمان را نگرفته است تا از نیروی جوان و مفید در راستای کمک به مسائل کشور مشورت بخواهند.

پرفسور مجتبی شمسی پور

به گزارش کسب و کار نیوز، پروفسور مجتبی شمسی پور در بیست و پنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران در تبریز با بیان این‌که کشور ما از نظر تولید علم در جایگاه مناسبی قرار گرفته است، اظهار کرد: در سال ۲۰۱۷ ایران در زمینه تولیدات علمی رتبه اول را کسب کرده و در نیم سال ۲۰۱۸ در رتبه پایین‌تر از۱۵ قرار گرفته‌ایم.   

وی ادامه داد: تولید ما مدیون شیمی است و اگر به خوبی مدیریت کنیم، از خام فروشی جلوگیری کرده و ارزش افزوده ایجاد می‌کند.   

شمسی پور بیان کرد: یکی از دستاوردهای انجمن شیمی ایران نشر نشریات بین‌المللی بوده که در رابطه با بحث نانو شیمی و سایر منابع شیمی مجله جدید منتشر کردیم، اما  هر چه قدر تلاش کنیم نمی‌توان در شان جایگاه شیمی در کشور باشیم.   

وی خاطرنشان کرد: کشورهای توسعه یافته از لحاظ علم و فناوری با تولید و اقتصاد ارتباط تنگاتنگی داشته و همگام حرکت می‌کنند؛ اما متاسفانه در کشور ما هنوز نظر واحدی بین دانشگاه‌ها و دولت وجود ندارد.   

رئیس انجمن شیمی ایران تصریح کرد: کشورهایی که از لحاظ علمی حرفی برای گفتن دارند، در اقتصاد نیز جایگاه مناسبی به دست آورده‌اند، اما در کشور ما این طور نیست؛ چراکه هیچ گونه ارتباطی بین علم و اقتصاد وجود ندارد.   

وی خاطرنشان کرد: امید است تولیدات ما همراه با فناوری باشد تا اقتصاد کشور بهبود یابد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.