صفحه اصلی / دسته بندی نشده / رزمایش چند ملیتی ناتو امروز در اوکراین آغاز می‌شود
رزمایش چند ملیتی ناتو امروز در اوکراین آغاز می‌شود

رزمایش چند ملیتی ناتو امروز در اوکراین آغاز می‌شود

مانورهای نظامی چند ملیتی موسوم به "نیزه سه شاخه 2018" امروز (دوشنبه) با حضور 15 کشور در اوکراین آغاز می‌شود.

رزمایش ناتو در نزدیک مرزهای روسیه

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که بیش از ۲۵۰۰ نیروی نظامی از اوکراین و ۱۴ کشور دیگر در این رزمایش حضور دارند.

این رزمایش چند میلیتی در منطقه لویو، واقع در غرب اوکراین برگزار می‌شود. این مانور قرار است در منطقه تحت کنترل نیروهای صلحبان و آکادمی ملی نیروهای زمینی اوکراین برگزار می شود.

در ژانویه سال جاری میلادی، پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین قانونی را امضا کرد که براساس آن اجازه ورود ۳۰۰۰ نیروی خارجی را به کشور برای حضور در مانورهای نظامی چند میلیتی داده شده است که یکی از این مانورهای نظامی “نیزه سه شاخه ۲۰۱۸” است.

براساس قوانین اوکراین، کشورهای خارجی نمی‌توانند در این کشور پایگاه نظامی داشته باشند و به این معناست که هر سال نیروهای خارجی باید برای حضور در این کشور از دولت اجازه بگیرند و این مساله با امضا و اجازه رئیس جمهوری میسر است.

سربازان حاضر در این رزمایش از کشورهای آمریکا، کشورهای عضو ناتو و کشورهایی هستند که به برنامه “همکاری برای صلح” ناتو پیوسته‌اند.

۲۰۰۰ نیروی خارجی و حدود ۲۰ فروند جنگنده و هلیکوپتر اجازه شرکت در این مانور نظامی در اوکراین را دارند که از ۲۰۱۱ هر ساله برگزار می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.