صفحه اصلی / استان ها / کردستان / نجات ۲ فرد گرفتار در چاه توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر کردستان
نجات ۲ فرد گرفتار در چاه توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر کردستان

نجات ۲ فرد گرفتار در چاه توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر کردستان

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان گفت: نجاتگران جمعیت هلال‌احمر استان کردستان کار نجات دو فرد گرفتار شده در چاه را با موفقیت انجام دادند.

گرفتار در چاه

«محمد باقر محمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: به دنبال تماس تلفنی و درخواست فرماندار شهرستان قروه با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان کردستان مبنی بر گرفتار شدن دو فرد در چاه در روستای جعفر حسن خان در کیلومتر ۲۰ جاده قروه به بیجار، بلافاصله سه تیم از  نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان قروه و واکنش سریع استان به محل اعزام شدند.

وی درباره جزئیات این حادثه افزود: سه نفر در هنگام حفر چاه در محل روستای جعفر حسن خان با ریزش چاه دچار حادثه می‌شوند که یک نفر توانسته بود خود را رها کند و دو نفر دیگر در میان آوار حاصل از ریزش دیواره چاه محبوس شده بودند که با تلاش پنج ساعته نجاتگران جمعیت هلال‌احمر استان کردستان از میان آوار نجات پیدا کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان با تأکید بر عکس العمل سریع و به موقع جمعیت هلال احمر استان در حوادث تصریح کرد: در این حادثه ۱۳ نفر نجاتگر در قالب  دو تیم آوار، یک تیم کوهستان با بهره‌گیری از ۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودرونجات مجهز به تجهیزات نجات در ارتفاع و آوار به مدت پنج ساعت توانستند هر دو مصدوم گرفتار شده را زنده از زیر آوار خارج و تحویل مراکز درمانی دهند.

محمدی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر استان کردستان در تمامی شعب سطح استان پایگاه امداد و نجات با حضور نجاتگران آموزش دیده و واکنش سریع را در اختیار دارد و در صورت بروز حوادث آمادگی های لازم برای ارائه خدمات امداد و نجات را دارد.

وی در پایان اضافه کرد: مرکز پاسخ گویی شبانه روزی جمعیت هلال احمر استان کردستان با شماره اختصاصی ۱۱۲ آماده دریافت اخبار و اطلاعات حوادث است و از همه همشهریان درخواست می شود از تماس های غیر ضروری با این شماره خودداری کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.