صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / پیام رئیس هیئت مدیره ومدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی به مناسبت روز تعاون
پیام  رئیس هیئت مدیره ومدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی به مناسبت روز تعاون

پیام رئیس هیئت مدیره ومدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی به مناسبت روز تعاون

سيزدهم شهريورماه در تقويم ملي بنام روز تعاون نامگذاري شده است. مناسبتي متعلق به همه ذيمدخلان بخش تعاون كشور كه نقطه عطفي در جهت بازيابي، بازشناسي و تمركز قوا براي حركتي رو به آينده تلقي مي گردد. اين روز مبارك را به جامعه تعاونگران و تلاشگران اين عرصه تبريك مي گويم. بي ترديد در فضاي كنوني كشور تعاوني ها از معدود نهادهايي هستند كه قادرند بخش قابل توجهي از بار فشارهاي اقتصادي و اجتماعي موجود را بدوش كشيده و اين شرايط فرصتي شايسته براي نشان دادن ظرفيتها و توانمندي هاي تعاوني هاست.

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین شیرزاد رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به مناسبت روز تعاون یادداشتی منتشر کرد به جزئیات آن به شرح زیر است.سیزدهم شهریورماه در تقویم ملی بنام روز تعاون نامگذاری شده است. مناسبتی متعلق به همه ذیمدخلان بخش تعاون کشور که نقطه عطفی در جهت بازیابی، بازشناسی و تمرکز قوا برای حرکتی رو به آینده تلقی می گردد. این روز مبارک را به جامعه تعاونگران و تلاشگران این عرصه تبریک می گویم. بی تردید در فضای کنونی کشور تعاونی ها از معدود نهادهایی هستند که قادرند بخش قابل توجهی از بار فشارهای اقتصادی و اجتماعی موجود را بدوش کشیده و این شرایط فرصتی شایسته برای نشان دادن ظرفیتها و توانمندی های تعاونی هاست.

بیش از نیم قرن از ایجاد رسمی تعاونی‌های روستایی در کشور می‌گذرد. این ۵۰ سال نمادی از سیر تحولی حضور، مشارکت، همیاری، دگریاری، رابطه مندی دولت با مردم و مردم با دولت، توسعه تعاون گری، توسعه روستایی و کشاورزی و بسیاری موارد دیگر ناشی از حضور ساختاری بنام تعاونی به شکلی رسمی و قانونی در جامعه ایران بخصوص جامعه روستایی و کشاورزی ما بوده. ساختاری که امروز همه ما میراث دار آن هستیم و وظیفه داریم در حفظ و توسعه و رفع کاستی های آن، همه با هم، فارغ از دولتی یا غیردولتی بودن بکوشیم.

تغییر دیدگاهها نسبت به جایگاه واقعی تعاونی ها در بخش روستایی و کشاورزی و گسترش کمّی و کیفی فعالیت ها بر پایه اصول بنیادین تعاونی، متضمن تعالی و پیشرفت در خور شأن این بخش مهم اقتصاد کشور است. باز تعریف شیوه حکمرانی در حوزه شرکت‌های تعاونی روستایی و کشاورزی از ملزومات اساسی به منظور تحول وپویایی این نهادها بشمار می رود، تحولی که برای اعتمادسازی و ابهام زدایی در فضای فرهنگی و اجتماعی روستاها بشدت مورد نیاز ماست.

برای ما مسلم است که ظرفیت ها و توانمندی های بالقوه شبکه تعاونی ها بسیار فراتر ازآن چیزی است که امروزه جامعه ما از آن بهره می برند علیهذا توسعه کارکردها و نقش آفرینی های این بخش مساعدت و همکاری یکایک ما را طلب می کند.

مدیریت مطلوب از منظرسازمان تعاون روستایی، به مثابه بازنمایی ابزارهای ضروری برای گذاری پایدار با هدف جذب حداکثری فرصت ها و ایجاد رابطه ای پویا و دینامیک بین سازمان، اتحادیه ها و اعضای تشکل های صنفی و سازگار نمودن آن با ضرورت های امروزین حیات اقتصادی جامعه کشاورزی است.

همه ما تعاون‌گران باید تلاش کنیم تا در یک بازی برد- برد، تعادلی پایدار میان اهداف متنوع جامعه کشاورزی، منویات استراتژیک دولت، منافع و نیازهای مردم در روستاها برقرار سازیم.

اگر چه طی دو دهه گذشته ضربات و صدمات ناجوانمردانه ای که عمدتا بر اثر سوء مدیریت ها  و اقدامات نابخردانه و یا سودجویانه عده ایی به پیکر شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی و همچنین سازمان تعاون روستایی وارد آمده و به انحاء مختلف شریان های درآمدی و حیاتی آنرا با چالش مواجه نموده اما خوشبختانه در دوره مدیریت جدید با سرعت و شدت لازم با آنها برخورد و تلاشهای جدی برای احقاق حقوق از دست رفته مردم آغاز شده است. علی ایحال مایلم در خاتمه با اعتقاد راسخ اعلام نمایم علیرغم همه ی این اتفاقات، شبکه تعاونی های روستایی کشور همچنان وجدان بیدار جامعه کشاورزی و روستایی ایران است.

همچنین مطالعه کنید:

بهبود عملکرد تعاونی ها برای مشارکت تولید ضرورت دارد/خیز تعاونی‌ها برای توسعه اشتغال دانش بنیان

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم،‌ با نامگذاری سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.