صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ضرورت ایجاد کمیته علمی اربعین
ضرورت ایجاد کمیته علمی اربعین

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد

ضرورت ایجاد کمیته علمی اربعین

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ضمن تاکید بر ایجاد کمیته علمی اربعین و استفاده از ظرفیت خود دانشجویان در امر مطالعه و پژوهش افزود: ما در بحث پژوهش اربعین به صورت حمایتی می‌توانیم عملی کنیم. مجموعه کمیته پژوهشی ما باید سایتی را طراحی نماید برای ثبت تجربیات دانشجویان و اساتید که در اربعین حضوری فعال دارند و بعداً روی تجربیات آنها کار مطالعاتی انجام دهیم.

کاروان پیاده روی اربعین حسینی منطقه

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر غلامرضا غفاری در اولین جلسه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان در سال ۹۷ که با حضور مهندس عسکری، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی، دکتر نیک روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی و دیگر اعضای کنگره درمحل معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد،در سخنانی ضمن تشکر از حضور اعضای ستاد ملی اربعین و فعالیت‌های صورت گرفته، بیان کرد:  حرکت فرهنگی اربعین باید حرکتی خود جوش و مردمی بماند.

وی ضمن بیان اینکه واقعه بزرگ اربعین خود مولد انقلاب اسلامی است تاکید کرد: موضوع اربعین به عنوان رخدادی خاص و یک حرکت عظیم فرهنگی به نوعی با شروع سال تحصیلی دانشجویان پیوند دارد و در این رویداد، بخش های دانشگاهی اعم از اعضای هیئت علمی، کارمندان، پرسنل و بویژه دانشجویان حضور پر رنگ دارند.

دکتر غفاری ضمن تاکید بر ایجاد کمیته علمی اربعین و استفاده از ظرفیت خود دانشجویان در امر مطالعه و پژوهش افزود: ما در بحث پژوهش اربعین به صورت حمایتی می‌توانیم عملی کنیم. مجموعه کمیته پژوهشی ما باید سایتی را طراحی نماید برای ثبت تجربیات دانشجویان و اساتید که در اربعین حضوری فعال دارند و بعداً روی تجربیات آنها کار مطالعاتی انجام دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم همچنین افزود: تقویت تعامل و ارتباط با دانشجویان خارجی در بازه زمانی حدوداً دو هفته‌ای اربعین که شامل دانشجویانی است که از ایران عبور می‌کنند و همچنین دانشجویانی که در نجف و کربلا از سایر نقاط جهان حضور دارند، از اولویت‌های پژوهش‌های ما خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد: برگزاری همایش بین المللی اربعین حسینی، سوگواره ملی اربعین حسینی با محوریت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در یکی از دانشگاه‌ها و حمایت از پایان نامه‌ها به دلیل اهمیت بالای ارتباطات میان فرهنگی در دستور کار ستاد اربعین قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ در این جلسه مباحث مربوط به نحوه و کیفیت برگزاری پیاده روی اربعین دانشگاهیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.