صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / دو فوریت طرح تأمین کالاهای اساسی در مجلس تصویب شد
دو فوریت طرح تأمین کالاهای اساسی در مجلس تصویب شد

دو فوریت طرح تأمین کالاهای اساسی در مجلس تصویب شد

بر اساس مصوبه مجلس، دولت موظف به تأمین و ساماندهی نیازهای اساسی خانوارها با قیمت مورد تأیید سازمان حمایت و نرخ ترجیحی ارز می‌شود.

حسنی بندپی اعلام کرد: به‌زودی با مشارکت معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسته حمایتی اجتماعی تهیه می‌شود تا آحاد جامعه بتوانند تحت پوشش حمایت‌های اجتماعی قرار بگیرند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، وی تأکید کرد: در حال حاضر با افزایش قیمت‌ها در جامعه روبه‌رو هستیم که با این بسته‌ها، سیاست حمایت اجتماعی دولت به‌صورت جدی پیگیری می‌شود که بنده شخصاً و هم معاونت رفاه پیگیر آن هستیم.

محسنی گفت: بر اساس این دو بسته حمایتی با همکاری و هماهنگی صورت گرفته توسط معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه‌وبودجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی کالاهای اساسی مردم و همچنین اقشار کم‌درآمد جامعه تأمین می‌شوند.

بر اساس این گزارش، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه نیز گفت: با تأکید رئیس‌جمهوری و با توجه به نوسانات ارزی، دولت پنج بسته حمایتی از مردم را تدوین کرده که به‌زودی جزئیات آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

محمدباقر نوبخت افزود: با توجه به نوسانات بازار ارز و بروز مشکلاتی برای مردم، با تأکید رئیس‌جمهوری، پنج بسته جبرانی برای مردم در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: یک بسته برای همه مردم است به این صورت که حداقل ۲۵ قلم کالاهای اساسی و روزمره مردم که در سبد زندگی آنان قرار دارد، با ارز ۴۲۰۰تومانی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

معاون رئیس‌جمهوری افزود: بخش دیگر به‌طور خاص برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه است که حدود پنج دهک از جامعه را شامل می‌شود و این بسته حمایتی، علاوه بر آن چیزی است که شامل همه مردم خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.