صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ابراز تأسف اردن نسبت به تصمیم آمریکا در قبال آنروا
ابراز تأسف اردن نسبت به تصمیم آمریکا در قبال آنروا

ابراز تأسف اردن نسبت به تصمیم آمریکا در قبال آنروا

اردن نسبت به تصمیم آمریکا برای توقف کمک‌های مالی به آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) ابراز تأسف کرد.

الصفدی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن این تصمیم را باعث به خطر افتادن سرنوشت نهادی دانست که به میلیون‌ها آواره فلسطینی کمک می‌کند.

به اعتقاد رئیس دستگاه دیپلماسی اردن، چنین تصمیمی باعث دامن زدن به افراط گرایی و آسیب رساندن به ابعاد فرآیند صلح خاورمیانه می‌شود.

وی اظهار کرد، کشورش که در حال حاضر میزبان بیش از دو میلیون پناهجوی ثبت شده است، به حمایت خود جهت جلوگیری از بحرانی که آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با آن مواجه شده است، ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه آمریکا پیش‌تر اعلام کرد که این کشور کمک‌های خود به آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) را قطع می‌کند.

آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی تصمیم ایالات متحده مبنی بر توقف تامین بودجه این سازمان را ناامید کننده و تعجب‌برانگیز خواند و پافشاری آمریکا را مبنی بر “معیوب بودن برنامه این سازمان به شکلی که غیرقابل اصلاح باشد”، رد کرد.

معاون دبیرکل سازمان اتحادیه عرب نیز پیش از این تصمیم دولت آمریکا برای قطع کامل کمک مالی به آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را محکوم کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.