صفحه اصلی / سرخط خبرها / ۴هزار تن به ظرفیت کنسانتره سرب کشور افزوده شد
۴هزار تن به ظرفیت کنسانتره سرب کشور افزوده شد

معاون وزیر صنعت:

۴هزار تن به ظرفیت کنسانتره سرب کشور افزوده شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فعالسازی مجدد کارخانه سرب در کنار معدن سرب نخلک، چهار هزار تن به ظرفیت کنسانتره سرب کشور افزود، در عین حال معدن سرب نخلک، قدمت بیش از 2 هزار سال دارد.

«مهدی کرباسیان» امروز (شنبه) در حاشیه بازدید از معدن سرب نخلک افزود: معدن سرب نخلک، قدمتی افزون بر ۲ هزار سال فعالیت معدنی دارد و در عمق ۲۵۰ متری زمین قرار گرفته است.
مجتمع معدنی سرب و روی نخلک در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شرق نایین و ۴۵ کیلومتری شمال انارک در حاشیه کویر مرکزی ایران و در استان اصفهان واقع شده است .
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، به گفته وی، کارخانه ای از سال ۱۳۳۶ در کنار این معدن فعال بود، در سال های گذشته غیرفعال شد، اما از اوایل سال ۹۲ با مشارکت بخش خصوصی و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (واحد های تحت پوشش ایمیدرو) فعالسازی مجدد آن در دستور کار قرار گرفت و امروز به شکل رسمی افتتاح شد.
رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و نوسازی ایران (ایمیدرو) خاطرنشان کرد: این کارخانه که امروز راه اندازی مجدد شد، امکان اشتغال ۱۳۰ نفر نیروی کار جدید که اغلب بومی محسوب می شوند، فراهم ساخت.
به گفته وی، اکنون «مجموع اشتغالزایی این واحد نزدیک به ۳۰۰ نفر است» و مشخصه آن جذب نیروهای محلی و مقیم منطقه است .
این کارخانه پیشتر تولید آزمایشی را آغاز کرده،‌ با استفاده از ورودی خاک سرب با عیار سه تا ۶ درصدی، کنسانتره ۵۵ درصدی تولید می کند.
ظرفیت تولید این کارخانه با رشد سه برابری به ۶۰۰ تن در ماه رسیده در حالی که پیشتر ظرفیت تولید آن ۲۰۰ تن در ماه بود.
به گزارش ایرنا، بررسی میزان صادرات سرب در دوره پنج ساله ۹۶- ۱۳۹۲ نشان می دهد مجموع ارزش حاصل از عملکرد این بخش ۷۴۵ میلیون دلار بوده و بیشترین حجم صادرات در سال گذشته با ۲۱۴ میلیون دلار و کمترین آن در سال ۹۲ به میزان ۱۰۴ میلیون دلار رقم خورد.
علاوه بر این بیشترین رشد صادرات در سال ۹۵ با رقم ۳۵ درصدی نسبت به سال ۹۴ محقق شد و حجم صادرات در سال ۹۵ برابر با ۱۷۴ میلیون دلار بود، درحالی که سال ۹۴ رقم ۱۲۹ میلیون دلار ثبت شده بود.
سال ۹۴ نیز میزان صادرات نسبت به سال ۹۳ که رقم ۱۲۴ میلیون دلار بود، رشد یک درصدی داشت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.