محمدعلی طالبی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا در مورد طرح “من پاسخگو هستم”، اظهار کرد: این طرح نقطه شروع خوبی است که باید توسط مردم و مسئولان قدر دانسته شود.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد برخی از مدیران را درگیر یک سری ضعفهای پیدا و پنهان دانست و گفت: وجود این ضعفها برخی از مدیران را از پاسخگویی گریزان کرده است.
طالبی فراهم کردم سازوکار فرهنگ سازی در حوزه پاسخگویی را یکی از ضرورتهای اجرایی در راستای نهادینه کردن نظام پاسخگویی در ادارات عنوان کرد و ادامه داد: تقویت روابط عمومیها گام اول در راستای این مهم است.
این مقام مسئول با بیان اینکه روابط عمومی فعال و پویا قطعاً سیستم مدیریت دستگاه خود را به سمت پاسخگویی سوق خواهد داد، تصریح کرد: روابط عمومی به تنهایی نمیتواند بار پاسخگویی دستگاه خود را به دوش بکشد، بنابراین مدیران دستگاهها هم باید برای نهادینه کردن فرهنگ پاسخگویی پای کار بیایند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بحث مطالبهگری پاسخگویی را یکی از وجهای مهم اجرای طرح «من پاسخگو هستم» دانست و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح به جامعه به ویژه رسانهها این پیام را میدهد که باید مطالبه پاسخگویی داشته باشند.
معاون استاندار یزد، مطالبهگری فرهنگ پاسخگویی نقش مهمی در توسعه کشور در ابعاد مختلف ایفا میکند، گفت: پاسخگویی یکی از محورهای عمده و شاخصهای کلیدی حکمرانی خوب در سطح بینالمللی است.
طالبی در پایان با بیان اینکه پاسخگویی یکی از عوامل تضمین موفقیت دولتها در اصلاح ساختارهای اداری و توسعه اقتصادی و اجتماعی در نظر گرفته شده است، تأکید کرد: خوشبختانه نسبت به گذشته استان یزد در حوزه پاسخگویی مدیران پیشرفتهای خوبی داشته است.
انتهای پیام