صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / عملیات گازرسانی در ۹۹ درصد از مناطق چهارمحال و بختیاری انجام شده است
عملیات گازرسانی در ۹۹ درصد از مناطق چهارمحال و بختیاری انجام شده است

مدیر عامل شرکت گاز استان در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران عنوان کرد

عملیات گازرسانی در ۹۹ درصد از مناطق چهارمحال و بختیاری انجام شده است

هومن نجاتی- مدیر عامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: در مجموع 99/3 درصد از مناطق استان گازرسانی شده اند که از این میزان شهرها 95/3 درصد، روستایی 86/5 درصد و در حوزه جمعیتی نیز 94/8 عملیات گازرسانی انجام شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، سیامک حیدری روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به نقش رسانه ها در پیشرفت و تعالی جامعه گفت: بی شک رسانه ها شفاف ترین قشر جامعه هستند و خبرنگاران با وجود کم توجهی بسیار، همواره تلاش دارند مشکلات مردم و جامعه را به گوش مسئولان برسانند و در راستای مطالبه گری و شفاف سازی در جامعه گام بردارند.
حیدری در ادامه با اشاره به پروژه قابل افتتاح در ایام هفته دولت گفت: پروژه گازرسانی به روستاهای شهرستان اردل که از سال ۹۶ آغاز و با اعتباری بالغ بر ۷ هزار و ۵۳۰ میلیون ریال در ۳ روستا به افتتاح و بهره برداری رسید و همچنین پروژه گازرسانی به محله ۳۹ منظریه شهرکرد در هفته دولت سال جاری کلنگ زنی شد که پیش بینی می شود این پروژه در ایام مبارک دهه فجر با اعتباری بالغ بر ۸ هزار میلیون ریال به بهره برداری برسد.
وی افزود: پروژه گازرسانی به متقاضیان صنعتی در سال ۹۷ با اعتباری حدود ۸۳ هزار میلیون ریال کلنگ زنی شد که تا کنون ۱۸۰ واحد صنعتی شناسایی و در ۳ سال گذشته بخش عمده ای از این صنایع گازرسانی شده اند و حدود ۹۲ واحد صنعتی در دستور کار قرار دارد که پیش بینی می شود این پروژه نیز در سال آینده به بهره برداری برسد.
مدیر عامل شرکت گاز استان اظهار کرد: شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری از مجموع ۴۰ شهر و ۵۹۸ روستای استان به ۴۶۴ روستا و ۳۹ شهر عملیات گازرسانی را انجام داده و ۵۷ روستا نیز در دست اجرا می باشد و همچنین تنها شهر باقیمانده از شهر های استان شهر بازفت است که تا کنون گازرسانی نشده که تلاش می شود در ایام دهه فجر سال جاری گازرسانی به ای منطقه نیز به بهره برداری برسد.
حیدری با اشاره به اینکه تا کنون توانسته ایم در اقصی نقاط استان عملیات گازرسانی را به سرانجام برسانیم افزود: در ۲ سال اخیر توانستیم به سخت ترین نقاط استان و با وجود دشواری های فروان و صعب العبور بودن برخی از نقاط استان خدمات گازرسانی را انجام دهیم.
وی تصریح کرد: در حال حاضر از مجموع ۹ شهرستان استان ۶ شهرستان عنوان شهرستان سبز را دریافت کرده اند و تلاش داریم ۳ شهرستان اردل کوهرنگ و لردگان نیز به شهرستان های سبز بپیوندند که حدود یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان برای این گازرسانی به این ۳ روستا در نظر گرفته شده است و در حال حاضر استان بعنوان هشتمین استان سبز کشور انتخاب شده است.
مدیر عامل شرکت گاز استان افزود: در مجموع ۹۹/۳ درصد از مناطق استان گازرسانی شده اند که از این میزان شهرها ۹۵/۳ درصد، روستایی۸۶/۵درصد و در حوزه جمعیتی نیز ۹۴/۸ عملیات گازرسانی انجام شده است.
وی خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم با تلاش های صورت گرفته بیش از ۲۰۳ میلیارد تومان اعتبار برای استان جذب کردیم و همواره تلاش شده اعتبارات بموقع جذب شود.
حیدری افزود: در بازه زمانی سال های ۹۴ و ۹۵ حدود ۲۰ میلیارد تومان لوله خریداری شده و در حال حاضر انبارهای شرکت در بحث لوله هیچ مشکلی ندارد.
مدیر عامل شرکت گاز استان اظهار کرد: تلاش شده در ۲ سال گذشته اکثر ساختمان های حوزه گازرسانی سازمان ایمن سازی ، بازسازی و تجهیز شوند.
وی عنوان کرد: با توجه به کوهستانی بودن استان و صعب العبور بودن برخی از نقاط هزینه گازرسانی بر هر خانوار ۶ میلیون تومان است ، اما تلاش داریم هزینه ها را به شکلی مدیریت کنیم که در بحث گازرسانی برای هیچ یک از مناطق به مشکل بر نخوریم.
مدیر عامل شرکت گاز استان با اشاره به مطالبات معوق این شرکت گفت: در حال حاضر حدود ۴ میلیارد تومان معوقات این شرکت در بحث گازبها می باشد و در مجموع تا امروز حدود ۳۰ میلیارد تومان از کلیه مشترکین در سطح استان طلبکار هستیم که قسمت عمده این مطالبات مربوط به ادارات و صنایع می باشد اما همواره تلاش داشته ایم تا حد امکان از قطع گاز مشترکین بدلیل بدهی جلوگیری کنیم.
حیدری با اشاره به اینکه تا امروز هیچگونه افزایشی در بحث گاز بها نداشته ایم، افزود:میزان مصرف گاز در بین مشترکین نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است که عمدتا مربوط به صنایع می باشد اما در بخش خانگی ۷ درصد صرفه جویی مصرف داشته ایم.
مدیر عامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: تمام تلاش نیروهای شرکت گاز استان خدمت رسانی بی منت به مردم بوده است و همواره در راستای جلب رضایت مردم تلاش داشته باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

بانک مرکزی: روند تورم و نقدینگی در دولت سیزدهم کاهشی شده است

به گزارش کسب و کار نیوز ، متخصصان حوزه اقتصادی به خوبی واقفند که حجم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.