صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دولت کلمبیا خواستار آزادی همه گروگان‌های چریک‌های ELN شد
دولت کلمبیا خواستار آزادی همه گروگان‌های چریک‌های ELN شد

دولت کلمبیا خواستار آزادی همه گروگان‌های چریک‌های ELN شد

یکی از مقام‌های ارشد دولت کلمبیا گفت، چریک‌های چپگرای "ارتش آزادی بخش ملی" این کشور موسوم به ELN باید پیش از آنکه رئیس جمهوری مذاکرات صلح را از سر بگیرد، تمامی 19 گروگان خود را آزاد کنند.

چریک‌های ELN کلمبیا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش آزادی بخش ملی کلمبیا از فوریه ۲۰۱۷ با دولت خوآن مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری سابق این کشور در مذاکره بوده است. جدیدترین دور مذاکرات در کوبا بین دولت بوگوتا و این چریک‌ها در اول اوت پایان یافت.

ایوان دوکو، رئیس جمهوری کلمبیا که در هفتم اوت زمام امور این کشور را به دست گرفته، گفته است که این گروه چریکی باید بعنوان یکی از شروط تداوم مذاکرات، خشونت و فعالیت‌های جنایتکارانه را کنار بگذارد.

میگوئل سبایوس، کمیسیونر ارشد دولت بوگوتا در امر صلح در مصاحبه‌ای گفت که تمامی گروگان‌ها و نه فقط آن ۹ فردی که ماه گذشته ربوده شدند، باید آزاد شوند و این امر باید سریعا صورت گیرد.

وی گفت، یکی از این گروگان ها از ۲۰۰۲ در اسارت چریک‌های ELN است. ضرب الاجل آزادی این گروگان ها در روزهای آتی به پایان می رسد. خواسته آنها مشخص نیست اما ما می نشینیم و مذاکره می کنیم و از آنها می پرسیم که آیا واقعا درباره به زمین گذاشتن سلاح و پیوستن به جامعه فکر می کنند یا نه.

دوکوی راست گرا در سخنرانی آغاز به کارش گفته بود که مذاکرات را مورد بازبینی قرار می دهد و ظرف ۳۰ روز تصمیم می گیرد.

گروه ELN  روز جمعه در توئیتی نوشت: ما تمایل داریم مذاکره کنیم. ما در کوبا منتظر هیات دولت بوگوتا هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.