صفحه اصلی / دسته بندی نشده / حصارهای بین جامعه و دانشگاه برداشته شود
حصارهای بین جامعه و دانشگاه برداشته شود

رئیس دانشگاه بوعلی سینا:

حصارهای بین جامعه و دانشگاه برداشته شود

رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: اشتغال و کارآفرینی دانشجویان در گرو برداشته شدن حصارهای بین جامعه و دانشگاه است .

محیط دانشگاه

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر یعقوب محمدی‌فر شنبه ۱۰ شهریور در پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور که با حضور وزیر علوم برگزارشد، اظهار کرد: امروزه نظام آموزش عالی کشور به خودآگاهی منتقدانه رسیده است .

وی با بیان اینکه موضوع اصلی این اجلاس تعامل و اشتغال دانشجویان است، افزود: رشد شتابان آموزش عالی در سال‌های اخیر و ناهمگونی اشتغال و نیاز بازار با تخصص‌های دانش آموختگان از آسیب‌های به وجود آمده است .

محمدی‌فر با بیان اینکه هدف از برگزاری اجلاس معاونان آموزشی اشتغال‌زایی و توانمندسازی فارغ التحصیلان است، ادامه داد: اتاق‌های فکر و شبکه ملی دانشگاه‌ها در دولت تدبیر و امید تشکیل شده و نتایج خوبی با دنبال داشته است .

وی راه‌اندازی مرکز شتاب در دانشکده کشاورزی و دانشکده مهندسی،راه‌اندازی کارستان در حوزه فرهنگی و پژوهشی و شبکه جامع ارتباط جامعه با دانشگاه را از اقدامات دانشگاه بوعلی سینا در زمینه اشتغالزایی برشمرد .

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه مراکز شتاب حلقه مفقوده‌ای بین ایده‌پرداز و بازار بود، افزود:امروزه ظرفیت بخش دولتی به شدت محدود شده است بنابراین ما باید به سمت بخش‌های خصوصی جهت‌گیری و حرکت کنیم .

وی با تأکید بر توانمندسازی دانشجویان، گفت: اشتغال و کارآفرینی دانش آموختگان در گرو برداشته شدن حصارهای بین جامعه و دانشگاه است .

محمدی‌فر با بیان اینکه مردم فکر می‌کنند که توان نفوذ به دژ محکم و نفوذناپذیر دانشگاه‌ها را ندارند، عنوان کرد: پردیس‌های دانشگاهی در کشور فاصله‌های بسیاری با جامعه شهری و مردم دارد که این فاصله‌ها باید از بین برود .

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با تأکید بر تقویت ارتباط دانشگاه و جامعه و برداشته شدن حصارهای بین این دو حوزه ،عنوان کرد: در صورت حذف دیوارهای بین دانشگاه و جامعه، دانشجویان و جامعه دانشگاهی احساس مفید بودن می‌کنند .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.