صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / اعطای وام جدید ۲۰ میلیونی به فرهنگیان/افزایش ۲۰ درصدی مبلغ وام مسکن
اعطای وام جدید ۲۰ میلیونی به فرهنگیان/افزایش ۲۰ درصدی مبلغ وام مسکن

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

اعطای وام جدید ۲۰ میلیونی به فرهنگیان/افزایش ۲۰ درصدی مبلغ وام مسکن

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از افزایش 20 درصدی مبلغ وام مسکن فرهنگیان در سال آینده خبر داد و گفت: بزودی تفاهمی با بانک مهر ایران برای اعطای وام های 20 میلیونی قرض الحسنه به فرهنگیان خواهیم داشت.

گودرز کریمی فر

گودرز کریمی فر در گفت‌وگو با ایسنا، آخرین جزئیات ارائه تسهیلات به فرهنگیان را تشریح و اظهار کرد: قصد داریم تفاهم نامه ای با بانک قرض الحسنه مهر ایران منعقد کنیم که احتمالا تا یکشنبه امضا و رونمایی خواهد شد.

وی افزود: سقف وام مهر ایران هم ۲۰ میلیون تومان و قرض الحسنه است که سود ندارد و تفاهم نامه آن در پنج شاخصه امضا می‌شود.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وام های مرابحه ۱۵ میلیونی و ۴۰ و ۵۰ میلیونی مسکن نیز بر اساس شاخص ها و اولویت هایی که برای زنان سرپرست خانوار فاقد مسکن، زوج های با ۲۰ تا ۳۰ سال سابقه و زوج های با ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه قائل شده بودیم همچنان ادامه دارد گفت: اگرچه ۵۰ میلیون ناچیز است اما کم هم نیست.

کریمی‌فر ادامه داد: امتیاز این وام ها این است که بدون نوبت و سپرده گذاری و با سود و بهره کم و بازپرداخت ۱۰ ساله برای خرید و ۱۲ ساله برای احداث مسکن اعطا می‌شود.

وی از افزایش ۲۰ درصدی مبلغ این وام در سال آینده خبر داد و گفت: تا امروز ۱۵۰۰ میلیارد تومان وام در بین فرهنگیان توزیع شده است. همچنین مجددا وام تکمیلی در نظر گرفتیم که سهمیه بین استان ها توزیع شد و در حال عملیاتی کردن تفاهمی با بانک رسالت نیز هستیم.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خاتمه خاطرنشان کرد:  750 صندوق وام ضروری داریم که یک برنامه و کار بی‌نظیر انجام داده و در حال توزیع وام هستند. این صندوق ها ۴۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه دارند و مبلغ وام های اعطایی آنها را به ۵۰ میلیون تومان افزایش دادیم که آن هم با کارمزد یک درصد و یک اقدام رفاهی خوب است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.