صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / آماده باش دستگاه‌های اجرایی سیستان در پی شدت گرفتن بادهای ۱۲۰ روزه
آماده باش دستگاه‌های اجرایی سیستان در پی شدت گرفتن بادهای ۱۲۰ روزه

‌طوفان در سیستان تا پایان هفته تداوم دارد

آماده باش دستگاه‌های اجرایی سیستان در پی شدت گرفتن بادهای ۱۲۰ روزه

‌مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی اعلام هشدارهای اداره کل هواشناسی مبنی بر وزش طوفان و گرد و خاک در سیستان و ادامه آن تا پایان هفته جاری، نیروهای دستگاه های اجرایی به حال آماده باش قرار گرفتند.

طوفان

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌عبدالرحمن شهنوازی افزود: سرعت باد به بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت و دید افقی به هزار متر و غلظت ذرات معلق در هوا هم به ۱۷ برابر حد مجاز گزارش شده است.

وی اظهار کرد: نیروهای راهداری برای ماسه روبی در منطقه سیستان حضور دارند و نیروهای جمعیت هلال احمر استان و سیستان نیز به توزیع اقلام مورد نیاز در مناطقی که نیاز به ماسک یا سبد غذایی دارند، اقدام می کنند و راه های جاده ای و مواصلاتی استان باز است.

وی ادامه داد: بیمارستان ها و مراکز خدمات جامع سلامت در سیستان در آماده باش کامل است و توصیه می شود مردم در این هوای ناسالم از منازل خود خارج نشوند و به رانندگان هم تاکید می شود برای حفظ سلامتی خود از تردد غیر ضروری پرهیز کنند.

همچنین کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: با توجه به شدت طوفان انتظار می‌رود توده عظیم گردوغباری در نواحی شمال شرق استان شکل گرفته و رفته‌رفته به نواحی مرکزی و جنوبی‌تر استان نیز نفوذ کند که پیامد این شرایط کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در این مناطق است‌.

فرجیبا بیان اینکه وزش باد شدید و گردوخاک همچنان در شمال استان تداوم دارد، گفت: براساس الگوهای پیش‌یابی تا پنج‌شنبه هفته جاری وزش باد شدید و گردوخاک و گاهی طوفان گردوخاک در پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز ادامه دارد‌.

فرجی تصریح کرد: شدت طوفان به حدی است که در محورهای مواصلاتی زابل- نهبندان، زاهدان-نهبندان، زاهدان-زابل،زاهدان-بم و ایرانشهر –بم بیشترین کاهش دید رخ می‌دهد. علاوه بر این احتمال اختلال در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای‌، ریلی و هوایی نیز وجود دارد‌.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت علاوه بر نفوذ گردوغبار به نواحی مرکزی، مرز شرقی و نیمه جنوبی استان، باد و گردوخاک با شدت کمتر منجر به خیزش گردوخاک در این نواحی می‌شود‌.

وی با بیان اینکه کاهش دمای هوا از دیگر تغییرات جوی پیش رو در شمال استان است، افزود: انتظار می‌رود به سبب وزش بادهای شمالی دمای هوا در نیمه شمال استان بین ۳ تا ۵ درجه کاهش یابد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.