صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / ادامه روند جابه‌جایی نماد‌ها در بازار پایه فرابورس ایران
ادامه روند جابه‌جایی نماد‌ها در بازار پایه فرابورس ایران

17 نماد در تابلو ب و 6 نماد در تابلو ج بازگشایی شدند

ادامه روند جابه‌جایی نماد‌ها در بازار پایه فرابورس ایران

روز پایانی این هفته کاری در فرابورس ایران با داد‌وستد بیش از 567 میلیون ورقه بهادار به ارزش 2 هزار و 969 میلیارد و 852 میلیون ریال میان معامله‌گران و همچنین رشد 6 واحدی شاخص کل و رسیدن آن به پله 1556 واحدی به اتمام رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرابورس ایران، روز پایانی این هفته کاری در فرابورس ایران با داد‌وستد بیش از ۵۶۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲ هزار و ۹۶۹ میلیارد و ۸۵۲ میلیون ریال میان معامله‌گران و همچنین رشد ۶ واحدی شاخص کل و رسیدن آن به پله ۱۵۵۶ واحدی به اتمام رسید.
سه نماد «شراز»، «ذوب» و «خراسان» با تاثیر مثبت حداکثر ۱٫۷ واحدی بر آیفکس در رشد کمتر از یک درصدی شاخص کل سهیم بودند تا بدین ترتیب اثر منفی حدود ۲ واحدی نماد «هرمز» بر شاخص کل کمرنگ شود.
بازار پایه امروز در کنار میزبانی از معامله بیش از ۲۲۹ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۵۲۴ میلیارد ریال شاهد انتقال نماد‌های «دحاوی۱»، «وآفری۱»، «شستان۱»، «ثنظام۱»، «سباقر۱» و «تپولا۱» از تابلو ب به تابلو پایه ج و انتقال نماد‌های «وحکمت۱»، «بخاور۱»، «شپلی۱»، «نتوس۱»، «خعمرا۱»، «شمواد۱»، «خفولا۱»، «دقاضی۱»، «حرهشا۱»، «ثاصفا۱»، «خکاوه۱»، «ثزاگرس۱»، «وایرا۱»، «وبرق۱»، «لازما۱»، «غویتا۱» و «غپونه۱» از تابلو ج به تابلو پایه ب بود که این نماد‌ها از امروز چهارشنبه ۷ شهریور‌ماه آماده معامله بودند.
در ادامه معاملات سهام، دو بازار اول و دوم در مجموع داد‌و‌ستد نزدیک به ۳۲۹ میلون سهم به ارزش بیش از یک هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال را تجربه کردند که نماد «ذوب» با حجم معاملات به میزان بیش از ۸۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۶۱ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفت.
از طرف دیگر در تابلو تسهیلات مسکن نیز که امروز شاهد توقف نماد معاملاتی «تسه۹۵۰۶۱» به علت پایان یافتن مدت اعتبار این تسه صادره در تاریخ ۱۵ شهریور‌ماه ۹۵ بود، نزدیک به ۸۴ هزار ورقه به ارزش بیش از ۵۴ میلیارد ریال خرید و فروش شد که تسه مرداد ۹۷ بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را از آن خود کرد.
همچنین معاملات اوراق بدهی در بازار اوراق با درآمد ثابت با جا‌به‌جایی یک میلیون و ۳۷۰ هزار ورقه به ارزش بیش از یک هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال پیگیری شد که نماد «اخزا۶۰۵» در پی تغییر مالکیت بیش از ۱۲۹ هزار ورقه به ارزش بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.
در نهایت، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله امروز به استقبال معامله بیش از ۷ میلیون ورقه به ارزش ۱۳۰ میلیارد رفتند که نماد «اعتماد» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.