چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / وزیر دفاع جدید کره جنوبی معرفی شد
وزیر دفاع جدید کره جنوبی معرفی شد

وزیر دفاع جدید کره جنوبی معرفی شد

همزمان با تلاش برای کاهش تنش‌ها در شبه جزیره، رئیس جمهوری کره جنوبی رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور را به عنوان وزیر دفاع جدید منصوب کرد.

جئونگ کیونگ

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، جئونگ کیونگ دو ۵۸ ساله خلبان پیشین جنگنده‌های ارتش کره جنوبی قرار است ریاست وزارت دفاع این کشور را بر عهده بگیرد، این اقدام در حالی انجام می‌گیرد که دولت این کشور به دنبال کاهش تنش‌ها و اعتمادسازی با کره شمالی است.

قرار است جئونگ جایگزین سونگ یونگ مو، وزیر کنونی دفاع شود. برای این جایگزینی نیاز به تصویب پارلمان وجود ندارد اما نامزد ریاست وزارت دفاع باید در جلسه استماع شرکت کرده و به سوالات قانونگذاران پاسخ دهد.

او اولین وزیر دفاع کره جنوبی در طول ۲۴ سال گذشته خواهد بود که سابقه حضور در نیروی هوایی کشور را دارد.

اگرچه دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبران آمریکا و کره شمالی در ۱۲ ماه ژوئن در سنگاپور با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده و سند مشترک برای کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره امضا کردند، اما به تازگی ترامپ سفر مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور به کره شمالی را به دلیل برداشته نشدن گام‌های ملموس در مسیر خلع سلاح هسته‌ای از سوی پیونگ یانگ لغو کرد. همچنین آمریکا از احتمال ازسرگیری مانورهای نظامی در شبه جزیره کره خبر داد.  

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.