صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / ورودی پایانه مرزی دوغارون باید یکپارچه شود
ورودی پایانه مرزی دوغارون باید یکپارچه شود

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ورودی پایانه مرزی دوغارون باید یکپارچه شود

معاون وزیر راه و شهرسازی پیگیری مواردی را در مرز دوغارون مهم اعلام کردو گفت: ورودی پایانه مرزی دوغارون باید یکپارچه شود و منافع شخصی بر آن حاکم نباشد. اگر قرار است منفعتی در کار باشد الزاما برای منطقه هزینه شود.

مرز دوغارون

به گزارش کسب و کار نیوز- منطقه خراسان، عبدالهاشم حسن‌نیا، در نشستی در پایانه مرزی دوغارون اظهار کرد: مورد دیگر وضعیت سالن مسافری در این منطقه که با کمبود منابع مواجه است و نسبت به ورود و خروج مهاجران بسیاری که از این مرز تردد می‌کنند مناسب نیست و در آخر منطقه مرزی مشترک بین ایران و افغانستان که با مشکل مالکیت روبرو است باید ساماندهی شود. در این خصوص هرتعداد کانکس که کشور همسایه اعلام کرده است باید از طریق ایران فراهم شود تا بدین وسیله حسن نیت خود را به کشور مقابل ثابت کرد.

وی گفت: توسعه و آبادانی در این منطقه که پیشانی کشور محسوب می‌گردد با وجود پتانسیل‌های لازم از جمله مشکلات موجود در افغانستان سبب رشد اقتصادی در شرق کشور خواهد شد.

در ادامه این نشست جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مردم تایباد، تربت‌جام و باخرز در مجلس گفت: تمام مراحل اولیه و اقدامات لازم جهت لایحه منطقه آزاد دوغارن انجام گرفته و در اولین فرصت برای صدور رأی نهایی تحویل مجلس می‌گردد و مردم این شهرستان شاهد تبدیل منطقه ویژه دوغارون به منطقه آزاد خواهند بود.

رحیمی جهان‌آبادی اظهار کرد: مرز دوغارون تنها معبر رسمی شرق کشور است توسعه و رشد آن آبروی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به حجم بالای مسافر و کالا در این پایانه بیان کرد: کمبود فضای مناسب در این منطقه باید زودتر بررسی شود. کشور افغانستان با حدود ۳۰ میلیون جمعیت فرصت مناسبی برای رشد اقتصادی ایران به شمار می‌رود برای رسیدن به این مهم باید در توسعه مرز دوغارون تلاش بیشتری انجام شود.

در ادامه کریم نوایی نظامی، مدیر پایانه مرزی دوغارون با ارائه گزارشی از رشد صادرات در این پایانه، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰۴ هزار و ۱۳۷ تن انواع کالا از این پایانه مرزی به کشور افغانستان صادر شده است.

وی افزود: این رقم نشان می‌دهد در این معبر بیشتر صادرات صورت می‌گیرد و واردات ما بسیار کم است. سال گذشته ترانزیت ورودی و خروجی از این معبر به بیش از ۹۹۷ هزار و ۸۸۴ تن انواع کالا در قالب ۴۸ هزار و ۳۸۸ دستگاه کامیون ترانزیت رسید.

نوایی نظامی با اشاره به اهمیت پایانه مرزی دوغارون اظهار کرد: این پایانه رده دوم صادرات و پنجم ترانزیت خروجی را در بین پایانه‌های مرزی کشور دارد و ۱۵ درصد از سهم صادرات را از آن خود کرده است.

دیدار با فرماندار، شهردار و رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تایباد و بررسی مشکلات جاده‌ای در این شهرستان، بازدید از پایانه مرزی و گمرک دوغارون از اهم برنامه‌های سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به این شهرستان مرزی بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.