چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / واکنش ناتو به آماده باش نیروی دریایی روسیه در بحبوحه تنش‌های سوریه
واکنش ناتو به آماده باش نیروی دریایی روسیه در بحبوحه تنش‌های سوریه

واکنش ناتو به آماده باش نیروی دریایی روسیه در بحبوحه تنش‌های سوریه

ناتو اعلام کرد، در بحبوحه افزایش تنش‌ها نسبت به جنگ در سوریه نیروی دریایی روسیه در حال تقویت حضور خود در دریای مدیترانه است.

پوتین نیروی دریایی روسیه

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، روسیه حمایت نظامی بسیار مهم و حیاتی را برای نیروهای دولت سوریه فراهم کرده است چراکه نیروهای دولت سوریه انتظار می‌رود حمله‌ای را به استان ادلب به عنوان آخرین پایگاه شورشیان در این کشور ترتیب دهند.

اوئانا لونگسکو، سخنگوی ناتو اعلام کرد: ما درباره نیت ناوگان دریایی روسیه گمانه زنی نخواهیم کرد، اما بسیار مهم است که تمامی بازیگران در این منطقه خویشتن‌داری کرده و از وخیم‌تر کردن وضعیت فاجعه آمیز انسانی کنونی در سوریه اجتناب کنند.

وی ادامه‌ داد: چندین کشتی روسی به موشک‌های کروز مجهز شده‌اند. این‌ در حالی است که مقامات دفاعی روسیه هنوز در این رابطه اظهار نظری نکرده‌اند. دست کم هشت کشتی از جمله یک زیر دریایی حامل موشک به ناوگان روسیه طی سه هفته‌ گذشته پیوسته‌اند.

گزارش‌های رسانه‌های روسیه نشان می‌دهند که در حال‌ حاضر حدود ۱۵ کشتی نیروی دریایی روسیه در سراسر مدیترانه حضور دارند.

بر اساس گزارش‌ها، مسکو اعلام کرده شورشیان سوری یک حمله با استفاده از تسلیحات شیمیایی را در استان ادلب در نقشه دارند که به عنوان اقدام تحریک آمیز برای حمله غرب به نیروهای سوری محسوب می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.