صفحه اصلی / استان ها / یزد / مقبره پیر قصه‌گوی ایران اوایل سال آینده رونمایی می‌شود
مقبره پیر قصه‌گوی ایران اوایل سال آینده رونمایی می‌شود

مقبره پیر قصه‌گوی ایران اوایل سال آینده رونمایی می‌شود

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر یزد اعلام کرد: تکمیل طرح مقبره «مهدی آذر یزدی» پدر داستان‌نویسی ایران به سال بعد موکول شده است و اوائل سال آینده رونمایی می‌شود.

مقبره

الهه جورابی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که طرح ساماندهی و ایجاد مقبره پدر ادبیات داستان‌نویسی ایران تا اوائل سال آینده به اتمام می‌رسد، علت تعویق آن از پایان امسال به ابتدای سال آینده را انجام توافقات لازم با ادارات اوقاف و میراث فرهنگی و انجام طراحی‌های لازم برای اجرای طرح عنوان کرد.

به گفته وی، بنا به مصوبه شهرداری قرار است طرحی شایسته و شکیل برای ساماندهی آرامگاه این نویسنده شهیر استان و کشورمان اجرایی شود.

به گزارش کسب و کار نیوز گفته بود: طرح ساماندهی آرامستان محلی خرمشاه از سوی شورای شهر یزد تصویب شده و هم‌اکنون متولی این طرح عمرانی، شورای شهر است. بر طبق طراحی انجام شده، علاوه بر ساماندهی قبرستان مذکور، نمادی در شان پدر ادبیات کودک و نوجوان روی مزار وی نصب خواهد شد.

ونوس عامری، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد هم گفته بود: بنا به مصوبه شهرداری قرار است طرحی شایسته و شکیل برای ساماندهی آرامگاه این نویسنده برجسته استان و کشور تا پایان سال جاری اجرایی شود. اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان برای فعالیت‌های فرهنگی شهر یزد در سالجاری در نظر گرفته شده که برای تولید محتوا، طرح‌های عمرانی و ورزشی در این بخش تخصیص یافته و بخشی از آن نیز برای انجام قطعی طرح ساماندهی این مقبره لحاظ خواهد شد.

این عضو شورای شهر یزد درباره علت به تعویق افتادن ساماندهی آرامگاه این نویسنده تصریح کرده بود: در سنوات قبل هیچ گونه طرحی در راستای ساماندهی این آرامگاه در نظر گرفته نشده و این طرح اولین طرح ساماندهی است که مصوب شده و به مرحله اجرا خواهد رسید.

عامری در مورد خانه آذر یزدی نیز اظهار کرده بود: با وجود این که برنامه‌هایی بابت این محل در نظر گرفته شده اما این ملک شخصی است و هنوز بابت این طرح، اقدامی صورت نگرفته است.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.