صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / سیاست‌های منفی برخی کشورها مانع تعامل ایران و عراق است

رئیس دانشگاه بصره عراق:

سیاست‌های منفی برخی کشورها مانع تعامل ایران و عراق است

رئیس دانشگاه بصره عراق گفت: سیاست‌های منفی برخی از کشورها مانع تعامل ایران و عراق می‌شود.

ایران و عراق

ثامر احمد بن التمیمی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تاکید بر همکاری‌های دو کشور مسلمان ایران و عراق، بیان کرد: اسلام بر روی اجتماع و مواردی چون علم تاکید می‌کند. غذا بسیار برای جامعه انسانی مهم است و از فقیرترین افراد تا غنی‌ترین و از پایین‌ترین فرد از نظر منزلت اجتماعی تا رئیس جمهور به آن نیاز دارند.  

رئیس دانشگاه بصره عراق با اشاره به اوضاع آب در عراق، عنوان کرد: مشکل آب در عراق به صورت فراگیر و جدی وجود دارد. ما در عراق دو رودخانه بزرگ داریم که از سوریه و عراق می‌آید و از سویی این دو کشور با احداث سد بر روی آن کشور ما را با مشکل مواجه ساخته است.  

وی ادامه داد: در جهان راهکارهای گسترده‌ای جهت بهبود میزان مصرف آب نظیر بازیافت آب وجود دارد اما این تکنولوژی‌ها در عراق وجود ندارد و تنها راه ممکن، استفاده از آب‌های زیرزمینی است. بایستی بگویم که اوضاع ما در زمینه چالش‌های آب از ایران بدتر است.  

بن التمیمی در خصوص ارائه راه حل برای حل معضل آب اظهار کرد: راه حلی برای حل بحران آب در ایران نداریم و این مسئله گویا یک چالش جهانی است . جهان روز به روز در حال بیابانی‌تر شدن است. با توجه به شرایط موجود به دنبال دریافت پیشنهاد و راهکار جهت حل چالش آب در کشور عراق هستیم.

رئیس دانشگاه بصره عراق خاطرنشان کرد: از لحاظ تکنولوژی و فناوری‌های روز دنیا، ایران از جهات بسیاری از عراق پیشروتر است و این مسئله مایه دلگرمی ماست و امیدواریم که با تعاملات و همکاری‌های گسترده شاهد انتقال تکنولوژی به عراق و پیشرفت کشورمان باشیم. 

بن التمیمی در خصوص معضلات بین دو کشور و مسائلی چون آتش‌سوزی هورالهویزه، بیان کرد: من خودم را جزئی از ایران می‌دانم و بسیار علاقه‌مندم که در زمینه مسئالی چون هورالویزه و باقی چالش‌ها دو کشور به تعامل با یکدیگر بپردازند. مشکلات زیاد است، اما مانع اصلی این است که سیاست‌های منفی برخی از کشورها در مورد عراق و ایران این هدف را دارند که دو کشور را از یکدیگر دور کنند. آرزوی قلبی من این است که آنقدر این دو کشور به یکدیگر نزدیک شوند و تعاملات گسترده داشته باشند که گویی یک کشور شده اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.