صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / درخواست قانونگذاران آمریکایی برای تحریم چین به دلیل سرکوب‌ مسلمانان
درخواست قانونگذاران آمریکایی برای تحریم چین به دلیل سرکوب‌ مسلمانان

درخواست قانونگذاران آمریکایی برای تحریم چین به دلیل سرکوب‌ مسلمانان

گروهی از قانونگذاران آمریکایی از دولت واشنگتن خواستند که اموال برخی از مقامات چینی و شرکت‌های این کشور را مسدود کرده و ممنوعیت‌های روادیدی اعمال کند.

مسلمانان چین

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این درخواست تحریم‌ها به خاطر نقض گسترده حقوق بشر در منطقه سین‌کیانگ در شمال غربی چین صورت می‌گیرد.

در این نامه که به مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و استیو منوچین وزیر خزانه داری این کشور ارسال شده از دولت واشنگتن خواسته شده است تا تحریم‌هایی علیه مقامات چینی اعمال شود.

گروهی از قانونگذاران از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه مقامات چینی در خصوص نقض‌های حقوق بشر در حق اقلیت مسلمان در منطقه سین‌کیانگ شدند.

مارکو روبیو عضو مجلس سنا و کریس اسمیت عضو مجلس نمایندگان آمریکا در راس کمیسیونی اجرایی درباره چین در کنگره این نامه را خطاب به وزیران خارجه و خزانه‌داری آمریکا تنظیم کرده‌اند.

این دو قانونگذار به همراه ۱۵ تن دیگر از اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا در این نامه گفته‌اند، ملسمانان در سین‌کیانگ تحت بازداشت اجباری، شکنجه و اعمال محدودیت در حق اماکن مذهبی، فرهنگی،‌ نظارت کنترل بر تمامی جنبه‌های زندگی روزمره هستند.

این دو قانونگذار طبق قانون مگنیتسکی خواهان اعمال مجازات بر مقامات ارشد دولت چین و حزب کمونیست که ناظر بر سیاستگذاری‌هاست، شدند.

در این نامه آمده است، دولت چین دولت پلیسی فوق‌ فنی را که نقض علنی حقوق بشر بین‌المللی را صورت می‌دهد ایجاد کرده است.

به نظر می‌رسد چن کوآنگیو یکی از مقامات ارشد سین کیانگ متهم به نقض گسترده حقوق بشر  مورد تحریم قرار گیرد. وی سیستم کمپ‌های بازداشتی در منطقه اویغورها و تعقیب و کنترل شدید پلیس بر اقلیت مسلمانان را اعمال کرده است.

چین بارها وجود کمپ‌های بازداشتی برای اقلیت‌های مسلمان را رد کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.