صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تقدیر وزیر علوم از رتبه‌های برتر کنکور ۹۷ قوچان
تقدیر وزیر علوم از رتبه‌های برتر کنکور ۹۷ قوچان

تقدیر وزیر علوم از رتبه‌های برتر کنکور ۹۷ قوچان

ظهر امروز و هم‌زمان با سفر وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به شهرستان قوچان از رتبه‌های برتر کنکور سراسری سال ۹۷ این شهرستان تجلیل شد.

کنکور ۹۶ - دانشکده فنی دختران تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر غلامی وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری،  ظهر امروز و پس از افتتاح و کلنگ زنی دو پروژه دانشگاه صنعتی قوچان با حضور در سالن اجتماعات خیر ساز ماه منیر اکرم و شرکت در مراسم”نکوداشت نخبگان کنکور ۹۷ شهرستان قوچان”از امیررضا براتی رتبه یک کنکور تجربی، علیرضا سلطانی رتبه ۱۴ رشته تجربی و فاطمه اسعدی رتبه ۲۹ رشته انسانی ۴۰ و دانش‌آموز قوچانی که در کنکور ۹۷ رتبه‌های زیر هزار کسب کرده بودند و همچنین سه دانش‌آموز برتر کشوری در موسیقی سنتی تجلیل کرد.

در این مراسم معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری خراسان رضوی، محمدرحیم نوروزیان با بیان این نکته که  نیروی انسانی به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه در کشور است که با این پشتوانه می‌توان مشکلات را از مسیر پیش روی کشور حذف نمود، عنوان کرد: استان خراسان رضوی در کنکور ۹۷ دو رتبه اول در رشته‌های تجربی توسط قوچان و تربت‌حیدریه کسب کرده است که امیدواریم این موفقیت‌ها مسیر پیشرفت را برای خراسان رضوی بازنموده و به آن سرعت ببخشد. 

وی دلیل موفقیت دانش اموزان قوچانی در کنکور ۹۷ را ایجاد فضای آرام و همدلی در قوچان دانست و تصریح کرد: این امر موجب شده تا آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی خوبی داشته باشد و این افتخارآفرینی‌ها را به نام خود رقم بزند. 

همچنین در ادامه مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده کسب رتبه اول کنکور در قوچان و تربت‌حیدریه و المپیاد برتر کشور در کاشمر را نشان دهنده وجود عدالت آموزشی در سطح استان دانست و اظهارکرد: توسعه عدالت آموزشی و توجه به دانش آموزان در مناطق مختلف در اولویت کارها قرار دارد و رتبه‌های تک‌رقمی در تایباد و تربت‌جام و… ثابت می‌کند در مسیر درستی حرکت می‌کنیم. 

در ادامه نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی، هادی شوشتری با اشاره به لزوم ایجاد ستادکنکور در شهرستان قوچان، عنوان کرد: با هدفگذاری مناسب می توان رتبه‌های دورقمی احراز شود، احراز رتبه‌های تک رقمی و دورقمی حتما قاعد به صفات فردی شخص است اما نمی توان نقش سیستم و محیط علمی را فراموش کرد.

وی با اشاره به فضای موجود در کشور و بحث مشکلات و گرانی و طرح سوء مدیریت در جامعه، تصریح کرد: تجربه کشورهای دنیا نشان می‌دهد زمانی می توان بر این مشکلات فائق آمد که جامعه فرهنگی و آموزشی باشد و دانشجو و دانش آموز مدام در حال تحقیق و پژوهش و تحصیل باشد.

شوشتری با بیان جمله ای از امام علی (ع) که می فرمایند: ” دانش موجب عزت دنیا و اخرت است، گفت: جامعه‌ای می‌تواند رشد پیدا کند که مدام در حال افزایش اطلاعات باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.