صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آمریکا به دنبال قطع کامل کمک‌های مالی به آنرواست
آمریکا به دنبال قطع کامل کمک‌های مالی به آنرواست

فارن پالیسی فاش کرد

آمریکا به دنبال قطع کامل کمک‌های مالی به آنرواست

دولت ترامپ اعلام کرد که به دنبال قطع کامل کمک‌های مالی به آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) است.

آنروا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از فارن پالیسی، در دیدار اخیر میان جارد کوشنر، مشاور دونالد ترامپ و دامادش و مایک پامپئو وزیر امور خارجه این کشور تصمیم قطع تمام کمک‌های آمریکا به آنروا اتخاذ شده است.

براساس گزارش منتشر شده، دولت واشنگتن دولت‌های کلیدی منطقه را از این مساله باخبر کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از پاسخ به این سوال خودداری اما اعلام کرد که آمریکا سیاستش درباره آنروا به طور مداوم در حال بررسی و بازنگری است.

آمریکا حدود ۳۵۰ میلیون دلار سالانه بیش از هر کشور دیگری به آنروا کمک می‌کرد، اما کاخ سفید در ماه ژانویه اعلام کرد که این رقم را به ۶۵ میلیون دلار می‌رساند.

همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گذشته اعلام کرده بود که این سازمان باید منحل شود.

از سوی دیگر، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل به تازگی در سخنرانی خود در یک اندیشکده اعلام کرد که تنها زمانی کمک‌های خارجی به این سازمان ادامه می‌یابد که اصلاحات گسترده‌ای در آن انجام شود.

هیلی اضافه کرد: در حال حاضر زمانی که به واقعیت ماجرا می‌نگریم می‌بینیم که شمار بی‌پایانی از آوارگان وجود دارند که به طور مداوم کمک دریافت می‌کنند.

این گزارش چند ساعت پس از این منتشر شد که هدر ناوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کمک‌های مالی به فلسطینیان در حال حاضر سودی برای مالیات‌دهندگان آمریکا ندارد. این کمک‌ها در چارچوب منافع ملی آمریکا قرار نمی‌گیرد و همچنین سود و ارزشی برای مالیات دهندگان آمریکا ندارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تاکنون آمریکا بیش از هر کشور دیگری به این منطقه کمک کرده است.

با این حال برخی منابع اسرائیلی نگران هستند که تلاش‌های واشنگتن برای تضعیف آنروا باعث تقویت حماس در غزه شده و امنیت اسرائیل را به خطر اندازد. آن‌ها بر این باورند که کاهش جدی کمک‌ها ممکن است خلئی در ارائه کمک‌های اولیه در نوار غزه، منطقه‌ای که بیشتر ساکنانش وابسته به کمک‌های این سازمان هستند، ایجاد کند. به خصوص کمبودهایی برای تأمین مواد غذایی و آموزش ایجاد شود و حماس از آن برای تقویت نفوذ خود استفاده کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.