صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / کالری شماری از روی نحوه راه رفتن!
کالری شماری از روی نحوه راه رفتن!

به سرپرستی محقق ایرانی انجام شد

کالری شماری از روی نحوه راه رفتن!

دانشمندان موسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان به رهبری سلمان فرجی، محقق ایرانی، به اندازه کافی به اندازه‌گیری کامل انرژی مصرفی افراد بر اساس راه رفتن آنها نزدیک شده‌اند.

کالری شماری از نحوه راه رفتن

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از تک‌اکسپلوریست، راه رفتن انسان بر روی دو پا، یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های فرگشت در انسان است. علاوه بر این، تحقیقات جدید نشان می‌دهد می‌توان از برخی ویژگی‌های نحوه پیاده‌روی ما، تعابیر مختلفی کرد و چیزهایی نظیر شخصیت و حتی میزان انرژی مصرفی بدن را تشخیص داد.

محققان آزمایشگاه بیورباتیک موسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان(EPFL) که بخشی از دانشکده مهندسی این موسسه است، مطالعه‌ای را انجام داده‌اند که به نکات ظریف در راه رفتن طبیعی افراد یا الگوی راه رفتن آنها توجه می‌کند تا مقدار انرژی مصرفی آنها را اندازه‌گیری کند.

محققان برای دستیابی به نتیجه، از یک آواتار به همراه یک نرم‌افزار قابل برنامه‌ریزی استفاده کردند. این کار به تیم تحقیقاتی امکان افزودن محاسبه کمیت‌های مختلف مانند وزن و قد، ابعاد گام‌ها، مسافت پیموده شده و حتی میزان بلند شدن پاها را فراهم کرد.

ویژگی‌های ظریف‌تر مانند محاسبه شاخص‌های استرس نیز با کمک تغییرات انرژی و کالری می‌تواند اضافه شود.

این تیم حتی یک برنامه قابل دانلود را در دسترس قرار داد تا کاربران ببینند که این شبیه‌ساز در عمل چگونه عمل می‌کند.

به رغم تلاش‌های دانشمندان، اندازه‌گیری دامنه وسیع موارد قابل مشاهده در راه رفتن بسیار دشوار است و محاسبه ابعاد پیچیده نحوه راه رفتن افراد، بزرگترین چالش در این تحقیق بود.

“مکس دونلان” محقق این مطالعه می‌گوید: سیستم عصبی به طور ناخودآگاه مصرف انرژی را کنترل می‌کند و به طور مداوم الگوهای حرکت را در تلاش برای مصرف کمتر بهینه‌سازی می‌کند.

این تیم مطالعات خود را به عنوان راهی برای ترکیب روش‌های تحقیق از مطالعات اخیر طراحی کرد، به امید اینکه این نرم افزار فرصت بیشتری برای محققان از نظر داده‌ها و اصلاحات طراحی ارائه دهد.

“سلمان فرجی” پژوهشگر EPFL و نویسنده اصلی این مطالعه اذعان کرد که برای ایجاد یک تکنیک کارآمدتر، کار بیشتری لازم است و گفت: راه رفتن انسان‌ها بسیار پیچیده است و سطح کنترل مورد نیاز برای ربات‌های انسان‌نما یک چالش بزرگ است و به همین دلیل است که آنها اغلب راه رفتن درستی ندارند.

وی افزود: ما باید یک راه طولانی را پیش بگیریم تا واقعا همه پارامترهایی را که به حرکت انسان، حیوان و ربات مربوط می‌شود، درک کنیم.

این مطالعه در مجله Scientific Reports منتشر شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.