صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / وزرای خارجه روسیه و عربستان امروز دیدار می‌کنند

وزرای خارجه روسیه و عربستان امروز دیدار می‌کنند

وزرای خارجه روسیه و عربستان امروز (چهارشنبه) در مسکو با یکدیگر دیدار و درخصوص مسائل اقتصادی و نیز تحولات اخیر در سوریه و یمن رایزنی می‌کنند.

الجبیر و لاوروف

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روسیاالیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز در دیدار  با عادل الجبیر، همتای عربستانی‌خود درخصوص همکاری دوجانبه و نیز تحولات اخیر در سوریه و یمن رایزنی می‌کنند.

پیش‌بینی می‌شود که لاوروف و الجبیر در مذاکراتشان به بررسی اجرای توافقنامه‌هایی که در اثنای سفر سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان به روسیه به آن دست یافتند و نیز مذاکرات وی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور  این کشور در نوامبر ۲۰۱۷ میلادی بپردازند.

در همین راستا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرد: ما نشست آتی وزرای خارجه روسیه و عربستان را جزو جدایی ناپذیر رایزنی سیاسی سازماندهی‌شده با شرکای عربستانی درخصوص مجموعه‌ای از مسائل مهم میان دو کشور به شمار می‌آوریم.

وی در ادامه افزود: با توجه به ضرورت حل و فصل درگیری‌های بی‌وقفه در منطقه و مهم از طریق راهکارهای سیاسی و دیپلماتیک و نیز رایزنی براساس احترام متقابل و با درنظرگرفتن نگرانی تمامی طرف‌های مربوطه پیش‌بینی می‌شود که در این نشست به بررسی تبادل‌ دیدگاه‌ها درخصوص وضعیت خاورمیانه و شمال آفریقا پرداخته شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد در این نشست‌ها همچنین به بررسی وضعیت سوریه، یمن، لیبی، خلیج فارس و نیز حل و فصل درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها پرداخته خواهد شد.

در همین راستا، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که لاوروف و الجبیر در جریان دیدارشان در هفتم شهریور ماه به بررسی مبارزه با تروریسم و پروژه‌های سرمایه‌گذاری، تجاری و اقتصادی خواهند پرداخت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.