چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / مجلس از شرکت های خودروساز داخلی تفحص می کند
مجلس از شرکت های خودروساز داخلی تفحص می کند

مجلس از شرکت های خودروساز داخلی تفحص می کند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت های خودروساز داخلی در بخش های کیفیت، قیمت، محیط زیست، طراحی و فناوری، فروش و خدمات پس از فروش موافقت کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس با ۱۵۳ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و دو رای ممتنع از ۱۹۴ نماینده حاضر با این تقاضای تحقیق و تفحص موافقت کردند.
ولی ملکی سخنگوی صنایع و معادن مجلس ضمن قرائت گزارش این کمیسیون در مورد این تقاضای تحقیق و تفحص گفت: بررسی علل زیان دهی شرکت های خودروساز اصلی داخلی و شرکت های تابعه با توجه به تعداد بالای تولید و استفاده ناکافی از ظرفیت های موجود، بررسی برنامه خودروسازان برای طراحی و تولید محصولات با کیفیت بالا، نحوه انتخاب و عقد قرارداد با شرکت های قطعه ساز و نحوه انجام محاسبه و آنالیز قیمت قطعات و تعداد شرکت ها برای تامین هر قطعه ازمهم ترین محورهای این تحقیق و تفحص است.
وی ادامه داد: در اجرای ماده ۲۱۴ آیین نامه داخلی مجلس، این تقاضا در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا این تحقیق و تفحص در این کمیسیون به تصویب رسید.
وی افزود: در جلسه کمیسیون صنایع و معادن، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز توضیحاتی را ارائه کرد.
با تصویب نمایندگان مجلس در این تحقیق و تفحص ناکارآمدی شرکت‌های خودروساز داخلی در حوزه‌های کیفیت، قیمت، محیط زیست، طراحی و فناوری، فروش و خدمات پس از فروش بررسی می شود.

 

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.