صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / فواید ارتباط با دنیای کار برای دانش‌آموزان

فواید ارتباط با دنیای کار برای دانش‌آموزان

محققان اظهار کردند: بعضی از دانش‌آموزان تا ۲۰ سالگی هیچ ارتباط معناداری با دنیای کار ندارند و این موضوع منجر به بروز مشکلاتی برای آینده آنها خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس نتایج یک بررسی جدید، همه دانش‌آموزان باید قبل از اینکه درس و مدرسه را رها کنند، وارد دنیای کار شوند و تجربیاتی در این زمینه کسب کنند.
مشاغلی که در عصر دیجیتال هستند و کسب مهارت و توانایی‌های مورد نیاز برای انجام آنها با سرعت بی‌سابقه‌ای در حال رشد است.
مدارس به تنهایی نمی‌توانند مهارت‌هایی مانند مهارت‌های دیجیتالی و مواردی مانند همکاری، مهارت حل مسئله و ارتباطات را که در حرفه‌های آینده به آنها نیاز است تقویت کنند.
ترکیب کلاس و محل کار، مزایای عمومی فراوانی دارد، اما در عمل می‌تواند چالش برانگیز باشد و برای آن باید برنامه‌‎ریزی شود.
قرار گرفتن در معرض دنیای کار برای دانش‌آموزان، امکان ایجاد ارتباط با متخصصان خارج از شبکه‌های خانوادگی معمول را فراهم می‌کند و می‌تواند جهانی واقعی برای آنها باشد.
برخی دانش‌آموزان در مدارس تجربه‌های ارزشمندی مانند برنامه‌های مددکاری و کارآفرینی به دست می‌آورند که برای همه دانش‌آموزان در دسترس نیست.
فرصت‌های متنوع برای تعامل با دنیای کار، از طریق مذاکرات شغلی، مشاوره و سفر به محل‌های شغلی از مدارس ابتدایی تا مدارس متوسطه می‌تواند ارزشمند باشد.
بسیاری از موارد وجود دارد که منجر به دوری دانش‌آموزان از دنیای کار می‌شود، مانند ایمنی کودک، بهداشت، ایمنی شغلی و سیاست‌های شغلی که در هر جایی متفاوت است.
البته در این زمینه باید همکاری بین مدارس و صنعت وجود داشته باشد تا دانش‌آموزان با نظارت و برنامه‌ریزی آموزش ببینند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.