صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / فراخوان مقتدی صدر برای جمعه میلیونی مقابله با ظلم و فساد
فراخوان مقتدی صدر برای جمعه میلیونی مقابله با ظلم و فساد

فراخوان مقتدی صدر برای جمعه میلیونی مقابله با ظلم و فساد

رئیس جریان صدر عراق خواستار تجمع مسالمت آمیز برای ساخت عراق جدید از طریق مشارکت میلیونی در نماز جمعه پیش رو شد.

مقتدی صدر

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای اظهار داشت که مومنان عراق در حال آماده‌سازی خود برای اقامه نماز وحدت در مسجد کوفه به مناسبت سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه در ۱۹ ذی‌الحجه سال ۱۹۱۴ توسط پدرش محمد باقر صدر در این مسجد هستند.

مقتدی صدر گفت: در آن زمان دین ممنوع و تمام ملت عراق توسط قدرتمندترین دیکتاتوری‌ها، یعنی صدام نابودگر و بعثی زندانی شده بودند. مؤمنان باید با نهایت هیبت، وقار و احترام  مرجع و ولی خود را یاری کنند و همانگونه که محمد باقر صدر برای مقابله با رژیم بعثی کفن بر تن کرد آنها هم برای مقابله با ظالمان کفن بر تن کنند.

وی افزود: پس از اینکه رژیم بعثی کشور را با ظلم و فساد به تباهی کشانده بودند، جمعه او (محمد باقر صدر) جمعه شایستگی و اصلاح بود. ای سربازان اصلاح (ائتلاف سائرون) برخیزید و با صلح و آرامش بگویید: درود و سلام بر عراق و ملت عراق. آماده برگزاری نماز میلیونی شوید؛ نمازی که فاسدان و ظالمان با دیدن آن به لرزه در می‌آیند و خوار و ذلیل می‌شوند. ای سربازان اصلاح مهیا شوید و بگویید: نه به فرقه‌گرایی، فساد، تروریسم و نه به اشغال.

رهبر جریان صدر عراق در ادامه ضمن درخواست از ملت عراق مبنی بر لبیک گفتن به خواسته حوزه و مراجع، تاکید کرد: در حال حاضر عراق بسیار نیازمند یک تجمع مسالمت‌آمیز است تا این تجمع اولین نشانه ایجاد یک عراق جدید و به دور از وجود هر گونه فساد، تجاوز، بی‌عدالتی و اشغال باشد.

وی ضمن درخواست از اعضای ائتلاف سائرون برای برخاستن و متحد شدن به خاطر نجات کشورشان تصریح کرد: بگویید که عراق عراق شماست و این وطن وطن شماست و نعمت‌های آن نیز ازآن اقشار مختلف ملت عراق از جمله مسلمان مسیحی و غیره است نه فاسدان.

این مقام عراقی در پایان بر ضرورت حمایت از دین و عراق تاکید کرد تا بدین واسطه ملت عراق خود رهبر خود باشند و دنباله روی طرف‌های خارجی و اشغالگر نباشند.

انتهای پیام       

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.