صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / شش گروه از جبهه النصره جدا شده و به القاعده پیوستند
شش گروه از جبهه النصره جدا شده و به القاعده پیوستند

شش گروه از جبهه النصره جدا شده و به القاعده پیوستند

شش تشکیلات از گروه تروریستی جبهة‌ النصره جدا و به تشکیلات "حراس الدین" وابسته به تشکیلات القاعده در شمال غرب سوریه پیوستند.

النصره

به گزارش کسب و کار نیوز،‌ به نقل از خبرگزاری “اسمارت” سوریه، شش گروه مذکور به تشکیلات «وفاء لبیعتهم» ایمن الظواهری، رهبر القاعده پیوستند و پس از اینکه ابومحمد الجولانی، رهبر جبهه النصره از القاعده جدا شد و جبهه النصره را تشکیل داد، تشکیلات “حراس الدین” از نیروهای القاعده وابسته به جبهه النصره تشکیل شد.

از سوی دیگر، شبکه “الدرر الشامیه” گفت، جبهه النصره برای هماهنگی با گروه‌ها در ادلب و انحلال خود از سوی مقامات ترکیه تحت فشار قرار گرفته است.

یک منبع آگاه در این زمینه گفت، مقامات ترکیه مدت‌هاست که از جبهه النصره خواسته‌اند خود را منحل کند، اما این گروه قاطعانه آن را رد کرده است. پس از اینکه ترکیه نتوانست این گروه را قانع کند، دست به دامن برخی از گروه‌ها شد تا جبهه النصره را تحت فشار قرار دهد.

این منبع تاکید کرد، رسانه‌های وابسته به این گروه‌هایی که ترکیه به آنها متوسل شده شروع به هماهنگی برای جمع‌آوری آرا علیه جبهه النصره با هدف انحلال آن کردند.

منبع مذکور گفت، در صورت عدم انحلال جبهه النصره روسیه منطقه را بمباران خواهد کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره به نقل از منابع نظامی اعلام کرد، روسیه به مقامات ترکیه مهلت داده تا برای انحلال این گروه تروریستی یا ادغام آن با گروه‌های دیگر در ادلب به راه‌حلی برسند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.