صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / حاجی‌دلیگانی: پول کالای قاچاق شده به کشور را چه کسی بازپرداخت می‌کند؟
حاجی‌دلیگانی: پول کالای قاچاق شده به کشور را چه کسی بازپرداخت می‌کند؟

رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع درمورد ریشه‌های قاچاق

حاجی‌دلیگانی: پول کالای قاچاق شده به کشور را چه کسی بازپرداخت می‌کند؟

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: پول کالای قاچاق شده به کشور را چه کسی بازپرداخت می‌کند؟ معاون ارزی بازداشت شده رییس کل بانک مرکزی، رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یا رییس‌جمهور. حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان پول کالای قاچاق شده به کشور است، این مبلغ را چه کسی باید بازپرداخت کند؟

حسینعلی حاجی دلیگانی

به گزارش کسب و کار نیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در خصوص ریشه‌های قاچاق کالا و ارز، مدعی شد: اطلاعات کافی به سامانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز داده نمی‌شود با وزارت صنعت هم برخورد نمی‌شود. کارتهای بازرگانی غیرقانونی صادر می‌شود و مالیات واردات هم از واردکنندگان کارتهای بازرگانی غیرقانونی دریافت نمی‌شود. چرا؟ چرا فرار مالیاتی همچنان ادامه دارد؟ چرا آیین‌نامه مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از دو سال از تصویب قانون هنوز نوشته نشده است. مگر نوشتن یک آیین‌نامه چقدر زمان می‌برد؟ شناسایی کد رهگیری چرا انجام نمی‌شود؟ چرا سایت ثبت سفارش خودرو به صورت غیرقانونی باز شد و هزاران خودرو توسط رانت‌خواران ثبت سفارش شد؟

وی متذکر شد: در حالی که بار ۳۰۰۰ کانتینر وارد شده به گمرک خرده شیشه اعلام می‌شود اما این کانتینرها مملو از انواع کریستال و شیشه‌های قیمتی است. یا ۸۰۰ تن الکل سفید برایش مجوز صادرات انجام می‌شود اما در انبارهایی در داخل تهران پیدا می‌شود؟

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.