صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / احداث ۳۵۰ زمین چمن مصنوعی در مدارس

معاون وزیر آموزش و پرورش خبرداد

احداث ۳۵۰ زمین چمن مصنوعی در مدارس

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۳۵۰ زمین چمن مصنوعی در داخل مدارس در حال احداث و راه‌اندازی است.

مدرسه فوتبال

به گزارش کسب و کار نیوز، حمیدی در مراسم اعزام کاروان تجهیزات ورزشی و بهداشتی به مدارس استان اردبیل اظهار کرد: از این تعداد ۱۵۰ زمن چمن با اعتبارات دولتی و مابقی با مشارکت بخش خصوصی احداث و زمینه راه‌اندازی آنها در مدارس فراهم می‌آید.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌های نیمه تمام حوزه عمرانی و ورزشی آمورش و پرورش بعد از یک دهه در حال تکمیل و راه‌اندازی است، خاطرنشان کرد: ما در حوزه تربیت بدنی سه راهکار را در کنار هم مدنظر قرار دادیم تا بتوانیم از دوره ابتدایی تا متوسطه دوم به اهداف موردنظرمان در درس تربیت بدنی دست پیدا کنیم.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از تدوین درس تربیت بدنی ویژه معلمان در قالب راهنمای معلم خبر داد و گفت: معلمان باید این کتاب را که به صورت پیوسته از دوره ابتدایی تا متوسطه دوم نوشته شده است در هر سال تحصیلی به دانش‌آموزان به صورت عملی و کاربردی انتقال دهند که امیدواریم در کنار معلمان تربیت بدنی ما از ظرفیت آموزگاران پایه در دوره ابتدایی نیز استفاده کنیم.
حمیدی ادامه داد: ۱۰۰ هزار آموزگار پایه تحت آموزش و شرکت در دوره‌های آموزشی ویژه درس تربیت بدنی قرار گرفتند که قطعا با آموزش و ارتقای مهارت آنها زمینه پربار شدن درس تربیت بدنی را در دوره ابتدایی شاهد خواهیم بود.
وی افزود: در کنار ایجاد محیط و فضا و استفاده از معلمان مجرب در این عرصه ما نسبت به تجهیز فضاهای ورزشی و امکانات آنها نیز اقدام کردیم به طوری که در آستانه شروع سال تحصیلی ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات ورزشی و بهداشتی خریداری شده تا با ارسال به استان‌ها زمینه استفاده آنها در مدارس در سال تحصیلی جدید فراهم آید.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: بنده در این پنج سال تلاش کردم تا اعتبار ۴ میلیارد تومانی در این حوزه را به بیش از ۳۰ میلیارد تومان ارتقا داده و هم اکنون حوزه تربیت بدنی در آموزش و پرورش دارای ردیف اعتباری مستقل به ارزش ۲۹۹ میلیارد است که ۱۰۰ میلیارد تومان آن از محل تبصره سیگار و ارزش افزوده تامین خواهد شد.
 
حمیدی با تاکید بر گسترش برنامه‌های ورزشی در مدارس به ویژه توجه به ورزش صبحگاهی گفت: هدف اصلی ما تربیت بدن نیست بلکه سعی ما بر این است تا دانش‌آموزان با مشارکت بالا و انجام بازی‌ها و تکاپوی خاص زمینه آموزش‌پذیری آنها افزایش یافته و بتوانیم از راه شرکت‌جویی این دانش‌آموزان در فعالیت‌های تربیت بدنی زمینه افزایش رغبت و انگیزه به ورزش را افزایش دهیم.
وی تصریح کرد: در مکتب اسلام بارها بیان شده است که قلوب انسان‌ها را با آنچه که به آن اقبال دارند جذب کنیم که در همین راستا ما در نظام تعلیم و تربیت با بالاترین انگیزه و رغبت دانش‌آموزان که به حوزه ورزش و فعالیآنها افزایش یافته و بتوانیم از راه شرکت‌جویی این دانش‌آموزان در فعالیت‌های تربیت بدنی زمینه افزایش رغبت و انگیزه به ورزش را افزایش دهیم.
وی تصریح کرد: در مکتب اسلام بارها بیان شده است که قلوب انسان‌ها را با آنچه که به آن اقبال دارند جذب کنیم که در همین راستا ما در نظام تعلیم و تربیت با بالاترین انگیزه و رغبت دانش‌آموزان که به حوزه ورزش و فعالیت‌های بدنی وجود داریم می‌توانیم انگیزه بیشتری را به حوزه آموزشی و پرورشی شاهد باشیم.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ما کار تیمی، احترام به قوانین، رعایت نظم، رعایت حقوق دیگران و احترام به بزرگترها را در کنار رقابت‌ها به رفاقت‌ها در میدان بازی انجام می‌دهیم که در این زمینه فضاهای ورزشی در مدارس بهترین شرایط برای انتقال چنین مفاهیمی هستند.
حمیدی افزود: ما به جای اینکه کتاب‌های حجیم و حفظی را به دانش‌آموزان با زور و اجبار یاد دهیم باید مهارت‌های زندگی را در کنار آموزش‌های کاربردی از طریق بازی به نسل آینده منتقل کنیم تا با مقبولیت و انگیزه بیشتر نسبت به یادگیری این مفاهیم اقدام کنند.
وی ادامه داد: درس تربیت بدنی در سال‌های گذشته در برخی از مقاطع تحصیلی به ویژه یازدهم، دوازدهم و پیش‌دانشگاهی حذف شده بود که ما نسبت به برگرداندن دو ساعت فعالیت تربیت بدنی در این مقاطع اقدام کردیم و به هیچ وجه نباید درر هیچ مقطع تحصیلی درس تربیت بدنی حذف شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: ما در ۸ هزار کانون درون‌مدرسه‌ای نسبت به توسعه فعالیت‌های ورزشی در قالب حیاط پویا و ورزش صبحگاهی و استمرار برگزاری المپیادهای ورزشی تلاش می‌کنیم تا بهترین شرایط را برای تقویت روحیه دانش‌آموزان ایجاد کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.