صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / آغاز پذیرش دانشجوی خارجی از سال تحصیلی جدید
آغاز پذیرش دانشجوی خارجی از سال تحصیلی جدید

رئیس دانشگاه لرستان خبر داد

آغاز پذیرش دانشجوی خارجی از سال تحصیلی جدید

رئیس دانشگاه لرستان از پذیرش دانشجوی خارجی از سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد.

دانشجوی خارجی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر خسرو عزیزی در نشست خبری با تبریک عید غدیر و هفته دولت، ضمن اعلام این مطلب درباره برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و فضای سیاسی در دانشگاه بیان کرد: قبل از دولت تدبیر و امید، در دانشگاه لرستان تنها تشکل اصولگرا فعالیت داشت و با روی کار آمدن دولت یازدهم تشکل‌های اصلاح‌طلب نیز فعالیت خود را آغاز کردند.
 

رئیس دانشگاه لرستان اضافه کرد: تضارب افکار باعث خلاقیت، شکوفایی، رشد و توسعه فرهنگی و سیاسی قشر دانشجو خواهد شد و هم‌اکنون با رعایت خطوط قرمز دو جریان فکری اصولگرا (انجمن جامعه اسلامی) و اصلاح‌طلب (انجمن علمی دانشجویی و انجمن علمی مدرسین)، بسیج دانشجویی و بسیج اساتید (فراجناحی) فعالیت دارند.

وی گفت: در دولت تضارب افکار خوبی در بحبوحه انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را شاهد بودیم و مناظرات و کرسی‌های آزاداندیشی برگزار شد، خوشبختانه شکوفایی و سرزندگی از این لحاظ بین تشکل‌ها وجود دارد.
 

در بخش خوابگاه برادران به‌شدت با مشکل مواجه هستیم

عزیزی درباره نظارت بر وضعیت خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی در استان اظهار کرد: در قبل از دولت تدبیر و امید نظارت بر خوابگاه‌های خودگردان باید بر عهده یکی از دانشگاه‌های مادر استان بود ولی این مهم بر عهده دانشگاه دیگر بود و اصلاً روی این موضوع نظارت کافی وجود نداشت.

وی عنوان کرد: در حال حاضر هیچ دانشجوی دختری در خوابگاه‌های خودگردان وجود ندارد، به دلیل حساسیت‌هایی که وجود داشت حتی به دختران دانشجوی شبانه نیز خوابگاه دادیم؛ ظرفیت خالی برای پذیرش دانشجو در خوابگاه خواهران داریم.

تعطیلی دو خوابگاه خودگردان در استان

رئیس دانشگاه لرستان بابیان اینکه خوابگاه‌های خودگردان خصوصی هستند، تصریح کرد: در بخش خوابگاه برادران به‌شدت با مشکل مواجه هستیم.
عزیزی با بیان اینکه تاکنون یکی دو خوابگاه خودگردان در استان تعطیل شده و تذکراتی به برخی خوابگاه‌ها نیز داده شده است، افزود: در برخی موارد مشاهده شده در فصل تابستان که دانشجو کم است خوابگاه دانشجویی خودگردان به مسافرین اجاره داده شده که این خلاف است و باید اماکن و ناجا برخورد کنند؛ خوابگاه باید نواقص مکان را برای ورود دانشجو در سال تحصیلی جدید برطرف کند.

تجمیع خوابگاه‌های دانشجویی در دانشگاه لرستان

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه در بخش برادران توانستیم حداکثر ۶۵۰ دانشجوی پسر را در خوابگاه‌ها قرار دهیم، اضافه کرد: در این راستا صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه لرستان با بانک ملی توافقنامه‌ای برای دریافت تسهیلات امضا کرده تا یک خوابگاهی برای دانشجویان پسر در سایت ایجاد کند.

عزیزی خاطرنشان کرد: برنامه داریم خوابگاه‌های دانشگاه را در داخل دانشگاه تجمیع کنیم و خیلی از خوابگاه‌های داخل شهر را به فروش برسانیم و از محل فروش آن‌ها در سایت کمالوند خوابگاه بسازیم.

وی در خصوص سطح‌بندی دانشگاه لرستان در وزارت علوم گفت: وزارت علوم ۲۰ دانشگاه را سطح یک، یک سری سطح ۲، سطح ۳ و سطح ۴ هستند.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه این دانشگاه در بین دانشگاه‌های کشور سطح سه است، افزود: مدیرکل گسترش وزارت علوم تأکید داشت که دانشگاه‌های سطح ۱ و ۲ قابلیت بین‌المللی شدن دارند که ما مخالفت کردیم و خوشبختانه مدیرکل همکاری‌های بین اللملی وزارت همکاری دانشگاه لرستان را با دانشگاه برلین آلمان تائید کردند.
 

انعقاد قرارداد با دانشگاه برلین برای تبادل دانشجو

عزیزی با بیان اینکه در حال حاضر برای تبادل دانشجو با دانشگاه برلین قرارداد بستیم و در شرف نهایی شدن تبادل دانشجوی مشترک در رشته شیمی آلی هستیم، گفت: دانشجوی مذکور دو سال در دانشگاه لرستان و دو سال در دانشگاه برلین تحصیل و مدرک توسط دانشگاه لرستان صادر شود.

وی گفت: در حال حاضر سه دانشجوی این دانشگاه در مقطع پسادکتری در برلین مشغول به تحصیل هستند و دانشگاه لرستان نیز شش دانشجوی خارجی دارد.
 

اخذ مجوز پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان

عزیزی از اخذ مجوز دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد و با بیان اینکه برای مهر امسال ۱۰ دانشجوی خارجی بورسیه و غیر بورسیه پذیرش خواهیم کرد، بیان کرد: این مهم گامی به سمت بین‌المللی شدن است.

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: هم‌اکنون با دانشگاه‌های ترکیه، آلمان، ایتالیا و رادن فتح اندونزی تفاهم‌نامه داریم و این مهم در راستای ارتقای دیپلماسی علمی بین‌المللی است.

وی با بان اینکه هزینه تحصیل دانشجوی بورسیه را وزارت علوم پرداخت می‌کند، یادآور شد: بنا داریم دانشجویانی را از ترکیه، عراق، سوریه، تاجیکستان و افغانستان به‌صورت غیر بورس پذیرش کنیم.

وی با بیان اینکه دانشجوی دکتری می‌تواند یک فرصت مطالعاتی شش‌ماهه به خارج از کشور برود که سال گذشته ۱۲ دانشجو از دانشگاه لرستان به این سفر رفتند، عنوان کرد: با توجه به مشکلات ارزی ایجاد شده سهمیه دانشگاه به ۵ نفر کاهش یافت و هم‌اکنون چنانچه دانشجویی علاقه‌مند به گذراندن این فرصت مطالعاتی است می‌تواند آن را در دانشگاه‌های معتبر کشور بگذراند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.