صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / ۳۱هزار شغل جدید در بستر فضای مجازی شکل گرفت
۳۱هزار شغل جدید در بستر فضای مجازی شکل گرفت

۳۱هزار شغل جدید در بستر فضای مجازی شکل گرفت

رئیس سازمان فناوری اطلاعات، ارتقای فضای مجازی را منتج به افزایش مشاغل نوپا تا ۳۱ هزار شغل دانست و افزود: بیمه و تامین اجتماعی از مشکلات پیش روی این استارت‌آپ‌هاست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا، رسول سرائیان گفت: در یک سال اخیر پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه در کل شهرهای کشور کامل شده است.
وی با بیان اینکه امکان برقراری ارتباط بطور مساوی برای کلیه مردم ایجاد شده است، افزود: بخش قابل توجه جاده‌ها و روستاهای کشور نیز تحت پوشش قرار گرفته‌اند.
سرائیان همچنین از ارتقای سهم صفحات فارسی وب در دنیا تا سقف دو درصدی خبر داد و افزود: این عدد در سال گذشته ۱,۲ درصد بوده و امروز از مجموع صفحات وب در محیط بین‌الملل زبان فارسی بالاتر از زبان‌های عربی، ترکی و چینی قرار گرفته است.
وی این روند را نشان از تولید محتوای مناسب و نیز ارتقای استفاده از زبان فارسی در محیط وب دانست و در ادامه گفت: شاه‌بیت اصلی فضای مجازی خدمت‌رسانی است که مردم پیشرفت‌ها و ظرفیت‌ها را لمس می‌کنند.
سرائیان این ارتقای کمی را منجر به ایجاد بیش از ۳۱ هزار شغل عنوان کرد و افزود: بیش از ۲۳ هزار تیم توسعه‌دهنده دو یا سه نفره در دانشگاه‌ها یا حتی زیرپله‌ها کسب و کار را توسعه داده‌اند. دولت در این راستا تنها باید رفع موانع و تسهیل‌گری را دنبال کند.
سرائیان همچنین بیمه و تامین اجتماعی را از مشکلات پیش روی این کسب و کارهای نوپا دانست و ادامه داد: مالیات و ثبت شرکت‌ها و انحلال آن از دیگر معضلات استارت‌آپ‌هاست.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.