صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / کنترل آلودگی هوا توسط شبکه سنجش از دور ماهواره‌ای
کنترل آلودگی هوا توسط شبکه سنجش از دور ماهواره‌ای

چین انجام خواهد داد

کنترل آلودگی هوا توسط شبکه سنجش از دور ماهواره‌ای

کشور چین روز یکشنبه اعلام کرد که برنامه‌ای هوشمند برای نظارت و کنترل دود و آلودگی در مناطق مهم کشور راه اندازی کرده است.

آلودگی هوا

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از چاینادیلی، کشور چین روز گذشته اعلام کرد که برنامه‌ای هوشمند برای نظارت و کنترل آلودگی در مناطق مهم کشور از طریق شبکه “سنجش از دور ماهواره‌ای” ( satellite remote sensing) راه اندازی کرده است.

وزارت بوم‌شناسی ومحیط زیست چین گفت یک شبکه برای نظارت بر چگالی۲٫۵ “پیکنومتر” (PM) یک آلاینده مهم در جو راه اندازی کرده‌ایم. این آلاینده مهم در آینده به تدریج  سراسر پکن، تیانجین و ۲۶ استان و  ۱۱ شهرستان و همچنین ۴۱ شهر نزدیک دلتا رودخانه یانگ تسه را فرا خواهد گرفت.

طبق گفته “ژائو قونیین” (Zhao Qunying)، یکی از مسئولان نظارت بر محیط زیست وزارتخانه بوم‌شناسی  و محیط زیست چین گفت: با استفاده از فناوری‌هایی از جمله سنجش از راه دور، مراکز فرماندهی پکن می‌توانند به سرعت اقدامات فوری و مهم زیست محیطی در مناطق دورافتاده را انجام دهند.

مناطق تحت پوشش شبکه به واحدهای شبکه تقسیم می شوند که هر کدام سه کیلومتر از مناطق را اندازه گیری می‌کنند. واحدهای با چگالی بالا  ۲٫۵ پیکنومتر به عنوان مناطق کلیدی برای نظلرت در نظر گرفته شده‌اند.

تا ماه اکتبر، پکن، تیانجین و شهرهای اطراف آن تحت پوشش شبکه قرار خواهند گرفت، این در حالیست که شهرهای نزدیک دلتا رودخانه یانگ تسه از فوریه ۲۰۱۹ تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.