صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / هیچ شهری در دنیا با تاریخ همدان سرپا نیست
هیچ شهری در دنیا با تاریخ همدان سرپا نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان:

هیچ شهری در دنیا با تاریخ همدان سرپا نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان برگزاری رویداد همدان ۲۰۱۸ را یکی از برنامه‌های رونمایی همدان عنوان کرد و گفت: نقشه توسعه استان همدان تکمیل شده است.

حاجی بابایی

‌به گزارش کسب و کار نیوز، حمیدرضا حاجی‌بابایی در آئین افتتاحیه کنفرانس همدان ۲۰۱۸، هدف از برگزاری این رویداد را معرفی همدان دانست و تصریح کرد: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است به طوریکه استان‌های صاحب نام و بزرگ و پرافتخارتری داریم اما وقتی همدان به عنوان پایتخت مطرح شد رقابت سنگینی بین استان‌های کشور به وجود آمد که با مطالعه و یکسال پیگیری و بررسی عمیق و دقیق همدان این عنوان را از آن خود کرد.

وی افزود: به دنبال آن به حق، امروز در سال ۲۰۱۸، پایتخت گردشگری کشورهای آسیا، همدان انتخاب شد و این همایش در همدان برگزار می‌شود.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه همدان در طول تاریخ جایگاه ویژه‌ای داشته است، اظهار کرد: هیچ شهری در دنیا با تاریخ همدان سرپا نیست به طوریکه ۱۸۰۰ جاذبه گردشگری و بزرگترین عارفان و علما را در خود جای داده است.

وی اعلام کرد: نخستین ساختار سیاسی و اداری در همدان به وجود آمده آن هم ۱۱۰۰ سال قبل از میلاد و امروز همچنان این محوریت را دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متأسفانه به دلایلی همدان به ویژه در طول دهه‌های گذشته نتوانسته خودش را به دنیا، آسیا و حتی ایران معرفی کند و این برنامه هدف اصلیش معرفی همدان است.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: در دولت‌های گوناگون همدان قدم‌های بلندی برداشته اما از همدان به عنوان یک جایگاه ویژه رونمایی نشده بنابراین یکی از برنامه‌ها رونمایی همدان در همین برنامه است به طوریکه هر یک از شهرستان‌های استان را برسی کنیم ویژگی‌های منحصر بفردی دارد.

وی اظهار کرد: نقشه توسعه همدان تکمیل شده است به طوریکه در زمینه ریلی راه‌آهن همدان-تهران-سنندج، راه‌آهن همدان-تهران-ملایر-قصرشیرین و راه‌آهن زنجان-همدان باعث شده همدان به عنوان ۴راهی تمام استان‌های غرب و جنوب و پایتخت را به کشور عراق وصل کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.