صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / سومین آیین دانش‌آموختگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد
سومین آیین دانش‌آموختگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد

سومین آیین دانش‌آموختگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد

سومین آیین دانش‌آموختگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور ۸۰۰ دانش‌آموخته به همراه خانواده‌هایشان و با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه در سالن همایش‌های هتل اسپناس پالاس برگزار شد.

فارغ‌التحصیلی

به گزارش کسب و کار نیوز، در حاشیه این مراسم دکتر محمد آقاخانی رئیس دانشگاه خطاب به دانش‌آموختگان گفت: اگر امروز فارغ‌التحصیل می‌شوید در گرایش‌های مختلف علوم پزشکی به مطالعه آموختن و کسب مهارت همچنان نیاز دارید.

وی در ادامه از دانشجویان به عنوان بهترین سرمایه کشور یاد کرد و افزود: زندگی مراحل مختلفی دارد که امروز فارغ‌التحصیل می‌شوید اما در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف پزشکی به مطالعه و آموختن و کسب مهارت نیاز دارید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه این دانشگاه حجم گسترده‌ای از عملیات آموزشی را در اختیار دارد و این باعث افتخار دانشگاه است، افزود: در حال حاضر یک سوم فارغ‌التحصیلان پزشکی و فوق‌تخصص به این دانشگاه تعلق دارند.

آقاخانی با اشاره به اینکه در سال جاری ۲۲۰۰ فارغ‌التحصیل در حوزه‌های مختلف پزشکی داشته‌ایم، گفت: امروز ۸۰۰ نفر به نمایندگی از ۲۲۰۰ نفر در این جشن شرکت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در وزارت بهداشت به عنوان برترین دانشگاه از لحاظ ارزیابی آموزش پزشکی در کشور شناخته شده‌ایم و برای پاسخگویی به نیازهای جدید آموزشی این دانشگاه برنامه حاکمیت آکادمیک و آموزش خدمت‌محور را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و این برنامه را از سال گذشته برنامه‌ریزی و آغاز کرده‌ایم. امیدواریم در سال جاری و سال آینده نیز  با رویکردی نو در حوزه آموزش پزشکی بتوانیم پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان و رشته‌های پرستاری و پیراپزشکی تربیت کنیم که برای خدمت به مردم کفایت لازم، مهارت کافی و اخلاق حرفه‌ای داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درخصوص عدم مهاجرت دانشجویان به خارج از کشور گفت: خوشبختانه رشته‌های پزشکی به طور نسبی جذابیت بیشتری نسبت به سایر رشته‌های دیگر دارند اما متاسفانه چیزی که قابل اهمیت است عدم سرمایه‌گذاری مناسب در ارائه خدمات است که متاسفانه تنها به عهده دولت است اما می‌توان با تشویق بخش خصوصی و استفاده از پتانسیل‌های این بخش در سرمایه‌گذاری و ارائه خدمات و همچنین توسعه بیمارستان‌های درمانی بهترین زمینه برای جذب فارغ‌التحصیلان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه این شصت سال از تاسیس این دانشگاه می گذرد، افزود: در طول این سالیان ۱۵ هزار فارغ التحصیل پزشک و دندانپزشک عمومی، ۸۰۰۰ پزشک متخصص و هزار نفر در دوره دکترا از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

آقاخانی در پایان به فعالیت‌های دانشجویی دانشگاه اشاره کرد و افزود: در یک سال اخیر ۱۳۵ انجمن علمی تاسیس شده و در کنار آن چهار تشکل دانشجویی و اولین انجمن دانشجویی ورزشی برای رفاه حال دانشجویان تاسیس شده است.

در پایان این مراسم در حرکتی نمادین به هر یک از فارغ‌التحصیلان پرچم دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان نماد و هویت این دانشگاه اهدا شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.