صفحه اصلی / سوریه: از تسلیحات شیمیایی استفاده نکرده و نخواهیم کرد

سوریه: از تسلیحات شیمیایی استفاده نکرده و نخواهیم کرد

ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به تازگی انگلیس، فرانسه و آمریکا بیانیه‌ای منتشر و اعلام کردند، درخصوص هرگونه استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی واکنش فوری نشان خواهند داد.

این کشورها همچنین در این بیانیه ضمن مطرح کردن ادعاهایی واهی، از حامیان دولت بشار اسد خواستار آن شدند که از نفوذ خود برای جلوگیری از به‌کار گرفته شدن تسلیحات شیمیایی استفاده کنند.

در همین حال، جان بولتن، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز به تازگی اظهار کرد: در صورتی که دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده کند، واشنگتن واکنشی قاطع خواهد داشت.

ریاض حداد، سفیر دمشق در مسکو به این ادعاهای مطرح شده از سوی مقامات غربی واکنش نشان داد و گفت: سوریه در سال ۲۰۱۳ زرادخانه شیمیایی خود را امحا کرد. ما هرگز از تسلیحات شیمیایی استفاده نکرده‌ایم و نخواهیم کرد.

این دیپلمات سوری خاطرنشان کرد: در این بیانیه‌ها برای همه چیز تنها یک بهانه وجود دارد و آن استفاده از سلاح‌های شیمیایی است. پس از آن که ارتش ما با حمایت کشورهای دوست سرزمینمان را آزاد کرد، غرب و آمریکا بلافاصله درصدد آن برآمدند که در راستای حمله به سوریه ورود پیدا کنند تا این کشور تضعیف شده و جنگ در آن ادامه پیدا کند.

در همین حال، سخنگوی وزارت دفاع روسیه به تازگی اعلام کرد: شبه‌نظامیان در سوریه دست به اقدامات تحریک‌آمیزی می‌زنند تا از این طریق دمشق را به استفاده از تسلیحات شیمیایی در ادلب متهم کنند.

این سخنگو ادامه داد: بیانیه‌های بی‌اساس مقام‌های غربی در واقع نوعی تایید غیرمستقیم اقدامات خصمانه علیه سوریه است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.