صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / روستایی سرخ رنگ که طرفدار خارجی زیاد دارد
روستایی سرخ رنگ که طرفدار خارجی زیاد دارد

روستایی سرخ رنگ که طرفدار خارجی زیاد دارد

دهیار روستای ابیانه نطنز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 15 هزار و 700 گردشگر خارجی از روستای ابیانه نطنز بازدید کردند.

عزاداری تاسوعای حسینی در «ابیانه»

محمد عادلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۵ هزار و ۷۸۱ نفر گردشگر خارجی از روستای تاریخی ابیانه نطنز بازدید کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد گردشگر، یک هزار و ۷۸۱ نفر متعلق به مردادماه سال جاری است که میزان حضور گردشگر خارجی در روستای ابیانه نطنز نسبت به مردادماه سال قبل ۲۰ و در مقایسه با مجموع ۵ ماه نخست سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشته است.

دهیار ابیانه نطنز گفت: روستای ابیانه از توابع نطنز، در فاصله حدود ۴۰ کیلومتری این شهرستان واقع شده است که رنگ سرخ این روستا و لباس‌های زیبای محلی اهالی و آثار تاریخی مانند مسجد جامع، آتشکده و … از آثار تاریخی این روستای منحصر به فرد است.

عادلی تصریح کرد: آستان مقدس امامزادگان یحیی و عیسی (ع)، مسجد حاجتگاه از دوره صفویه، آسیاب‌های آبی منتسب به دوران قبل از صفویه، مسجد جامع ابیانه با ۹۶۰ سال قدمت دارای منبر و محراب چوبی با خط نوشته‌های کوفی به قدمت یک هزار سال از آثار ثبتی و دیدنی این روستا به شمار می‌رود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.