صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دیدار فواد معصوم با نمایندگان جریان صدر و احزاب سیاسی کرد عراق
دیدار فواد معصوم با نمایندگان جریان صدر و احزاب سیاسی کرد عراق

دیدار فواد معصوم با نمایندگان جریان صدر و احزاب سیاسی کرد عراق

نماینده سیاسی رهبر جریان صدر عراق در دیدار با رئیس‌جمهور این کشور به بررسی جدول زمانی تعیین شده در قانون اساسی برای آغاز فعالیت‌های پارلمان پرداخته و خواستار برگزاری اولین جلسه پارلمان شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، نماینده سیاسی رهبر جریان صدر عراق در دیدار با فواد معصوم، رئیس‌جمهور این کشور اظهار داشت: در این دیدار بر لزوم دوری از اشتباهات گذشته و تشکیل کابینه آتی تاکید شد.

جریان‌های سیاسی مختلف عراق از زمان اعلام نتایج انتخابات در مه گذشته مذاکرات مستمری را برای تشکیل فراکسیون بزرگتر که از سوی رئیس‌جمهور مامور تشکیل کابینه خواهد شد، آغاز کردند.

این مذاکرات پس از اعلام نتایج قطعی شمارش آرای دستی انتخابات در تاریخ ۹ اوت تشدید شد.

همچنین فواد معصوم در بغداد با دو هیات از اتحادیه میهنی کردستان و حزب دموکرات‌های کردستان دیدار کرده و به بررسی تلاش‌های گروه‌های سیاسی برای تشکیل فراکسیون بزرگ و فراهم کردن مقدمات برای دعوت از نمایندگان پارلمان جدید جهت آغاز جلسات و اجرای مسئولیت‌های قانونی و نظارتی‌ پرداخت.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری عراق در این دیدار بر لزوم دعوت از پارلمان برای آغاز دوره جدیدش طبق موعد قانونی و در ادامه تشکیل کابینه جدید در چارچوب زمانی تعیین شده در قانون اساسی تاکید شد.

همچنین در این نشست آخرین تحولات سیاسی در اقلیم کردستان و سراسر عراق و نیز راه‌های تقویت همکاری‌ها و هماهنگی‌ها میان تمامی گروه‌های سیاسی بررسی شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: هیات حزب دموکرات کردستان به ریاست فاضل میرانی،‌ مسئول دفتر سیاسی و هیات اتحادیه میهنی کردستان به ریاست ملا بختیار، مسئول هیات فعال در دفتر سیاسی این اتحادیه با فواد معصوم دیدار کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.