صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / دونده المپیکی با انتقاد از فدراسیون: می‌توانستم برای طلای جاکارتا رقابت کنم/ با من خصومت دارند
دونده المپیکی با انتقاد از فدراسیون: می‌توانستم برای طلای جاکارتا رقابت کنم/ با من خصومت دارند

دونده المپیکی با انتقاد از فدراسیون: می‌توانستم برای طلای جاکارتا رقابت کنم/ با من خصومت دارند

مسابقات ماراتن بازی های آسیایی ۲۰۱۸ روز گذشته (شنبه) برگزار شد و دونده ژاپنی با رکورد ۲:۱۸.۲۲ در این ماده به عنوان قهرمانی رسید. محمد جعفر مرادی دونده ماراتن ایران می گوید که او هم رکورد دو ساعت و ۱۸ دقیقه را در این ماده به ثبت رسانده و مدعی است که می توانست در بازی های آسیایی برای مدال طلا رقابت کند، اما به دلیل خصومت های شخصی به این بازی ها اعزام نشده است.

محمد جعفر مرادی

محمد جعفر مرادی دونده ماراتن ایران که به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اعزام نشد در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد علت آن اظهار کرد: متاسفانه چهار ماه قبل از بازی‌های آسیایی فدراسیون رکوردهای ورودی را اعلام کرد. ماراتن تنها ماده ای بود که رکوردش  پنج ‌دقیقه زیر ورودی المپیک تعیین شده بود. رکوردهای رشته‌های دیگر کمی ‌ضعیف‌تر انتخاب شد. رکورد ماراتن در المپیک ۲:۱۹٫۰۰ است در حالی که برای بازی‌های آسیایی فدراسیون رکورد ۲:۱۴.۰۰  را تعیین کرد. این رکورد را قرار دادند که من نتوانم آن را به دست بیاورم. البته این را هم بگویم که فدراسیون این ورودی را گذاشت اما بعد از آن هیچ مسابقه و اعزامی برای این ماده در نظر نگرفت.

دونده ماراتن ایران در ادامه‌ گفت‌: من سه سال پیش رکورد دو ساعت و ۱۸ ‌دقیقه را در ماراتن و حدود هفت، هشت ماه پیش، رکورد دو ساعت و ۲۱ ‌دقیقه را در ماراتن دویدم. سه ماه قبل نیز در نیمه ماراتن رکورد ۶۵ ‌دقیقه را به ثبت رساندم و رکورد نیمه ماراتن ایران را زدم. اما برای بازی ها رکورد ۲ ساعت و ۱۴ انتخاب شد که نتوانم آن را بزنم.

مرادی خصومت شخصی را علت اصلی اعزام نشدنش عنوان و خاطر نشان کرد: فدراسیون با من خصومت شخصی دارد که قید ماراتن را در بازی‌های آسیایی زد.  قبل از المپیک ریو من خودم هزینه کردم و ورودی المپیک را کسب کردم. وقتی به ایران آمدم خواستم که هزینه‌های انجام شده را پرداخت کنند که موضوعاتی پیش آمد، لج و لجبازی شد و این خصومت  ادامه‌ پیدا کرد. در حالی که دیروز (شنبه) دونده ژاپنی در ماراتن بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا که قهرمان هم شد، در زمان ۷۱ ‌دقیقه نیمه ماراتن را رد کرد که اگر آن را تبدیل کنیم رکورد او ۲:۱۴.۰۰ خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون هیچ مسابقه ای در ماراتن برگزار نمی کند و علت را جویا شدید یا خیر؟ در این باره توضیح داد: می دانم دیگر. خصومت شخصی است. یکی، دو بار به فدراسیون مراجعه کردم، اما به من گفتند که کیهانی نمی‌خواهد من را ببیند. من هم دیگر زیاد پیگیری نمی‌کنم.

مرادی همچنین در پاسخ به این سوال  ایسنا که اگر به بازی‌های آسیایی اعزام می شدید، چه عنوانی را کسب می کردید، گفت‌: ماراتن قابل پیش‌بینی نیست، اما با رکوردهایی که در این ماده زده شد و رکوردهایی که من دارم می‌شد رقابت کرد. حتی برای مدال طلا هم می‌توانستم در این بازی‌ها رقابت کنم. فدراسیون گفت کسانی را اعزام می‌کند که شانس رقابت داشته باشند،  ولی دیروز سه نماینده دوومیدانی ایران حذف شدند. دلیل آن هم این است که کارشناسانی در سازمان تیم‌های ملی حضور دارند که پرشی و پرتابی هستند و دونده‌ای در میان آنها وجود ندارد. به همین دلیل مشکلاتی پیش می‌آید.

مرادی در پایان گفت‌: امیدوارم وزیر ورزش و جوانان هر چه‌ سریع‌تر کیهانی را به خاطر این نتایج و به خاطر کسانی که می خواستند اعزام شوند و نشدند، بازخواست کند. امیدوارم وزیر ورزش و جوانان مثل کیهانی عمل نکند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.