صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / خراسان‌شمالی بدون احتکار و قاچاق دارو

خراسان‌شمالی بدون احتکار و قاچاق دارو

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: هیچ گونه احتکار و قاچاق دارویی در این استان از سوی بخش دولتی و خصوصی صورت نگرفته است.

استانها/ داروخانه

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر «یوسفی» در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که طبق اعلام برخی مسئولان استان چهار انبار دارو در این استان کشف که دو انبار مظنون به احتکار هستند؟ گفت: هم‌اکنون شرایط کشور، شرایط جنگ اقتصادی است و در جنگ اقتصادی یکی از مسائلی که ممکن است با مشکل مواجه شود بحث تامین دارو است.

وی با بیان این‌که دانشگاه علوم پزشکی استان پیش از ابتدای سال جدید خرید دارو را برای مراکز دولتی و خصوصی ممنوع کرده بود، افزود: اما امسال و بعد از خروج آمریکا از برجام این دانشگاه به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و داروخانه‌ها اعلام کرده بود که حداقل برای فاصله چهار تا شش ماه دارو ذخیره‌سازی کنند که این امر نیز بر اساس دستور وزارت بهداشت انجام شده بود.

یوسفی با اشاره به این‌که در استان ۱۱ بیمارستان در بخش دولتی و ۵۷ داروخانه در بخش خصوصی و ۱۱ داروخانه روستایی موجود است، ادامه داد: بعد از اعلام دانشگاه علوم پزشکی به انجمن داروسازاران استان، امر ذخیره سازی دارو و به صورت کنترل شده انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: اولین نکته‌ای که باید در خصوص دو انبار مذکور اعلام شود این است که هیچ گونه دارو و یا ملزومات پزشکی قاچاق در آنجا دپو نشده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از انبارها، داروهای مورد نیاز داروخانه سپاه که جزء بخش خصوصی است را پوشش می داد و به این مرکز اعلام شده بود که ذخیره سازی دارو را تا مدت شش ماه انجام دهد و این انبار تا میزان ۷۰۰ میلیون تومان امر دپو را انجام داده بود که کمتر از رقم مورد نظر دانشگاه بوده بنابراین هیچ تخطی از سوی آن انجام نشده است.

وی درباره دارو خانه بعدی نیز توضیح داد: این انبار متعلق به یکی از داروخانه های خیلی فعال شبانه روزی در بجنورد بوده که باید برای شش ماه رقمی حدود سه میلیارد تومان ذخیره دارو می داشت که میزان داروی ذخیره سازی شده در این کمتر از ۱٫۵ میلیارد تومان بوده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در پاسخ به این سوال که گفته شده برخی از سرم های موجود در این انبارها در شرایط نامطلوب نگه داری شده است؟ بیان کرد: تمام های سرم های مظنون در یک اتاق قرار داده شده و نمونه برداری های لازم انجام و به تهران ارسال شده است که کارشناسان ذی ربط اعلام کنند که قابلیت استفاده را خواهد داشت و یا خیر.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون تمام انبارهای داروخانه بیمارستان و بخش خصوصی در این استان تا جایی که ممکن است بیش از چند میلیارد تومان دارو را تامین و به مدت شش ماه ذخیره سازی کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.