صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / جهاد علمی، ابزاری مهم برای مقابله با دشمنان نظام است
جهاد علمی، ابزاری مهم برای مقابله با دشمنان نظام است

معاون وزیر آموزش و پرورش:

جهاد علمی، ابزاری مهم برای مقابله با دشمنان نظام است

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: امروز برای مقابله با دشمنان نظام باید به سلاح علم تجهیز شویم.

علی باقرزاده- رئیس سازمان نهضت سوادآموزی- نهضت سوادآموزی

به گزارش کسب و کار نیوز، علی باقرزاده صبح امروز در اولین یادواره شهدای سوادآموزی استان زنجان و ۱۷۶ شهید کشوری اظهار کرد: ملت ایران مدیون شهدا هستند که همواره با برگزاری چنین محافلی موجب یادآوری ایثارگری شهدا و رزمندگان می‌شود. 

وی افزود: امروز تکریم شهدا کمتر از شهادت نیست و هر کس در هر جایگاهی است باید در راستای حفظ فرهنگ ایثارگری کوشا باشد. 

این مسئول یادآور شد: ملت ایران هشت سال در جنگ تحمیلی نجنگید، بلکه دفاع کرد، جهل، فقر و گرسنگی و جنگ و خونریزی سه پدیده‌ای است که خسارت زیادی به انسان وارد کرده است.

وی گفت: جهل همواره نقش مهمی را در به راه انداختن جنگ ایفا کرده‌است که همواره در تاریخ نمایان بوده و از طرفی بصیریت در نقطه مقابل جهل قرار دارد که برای پیشگیری از جنگ باید به بصیرت توجه کرد. 

باقرزاده تصریح کرد: یکی از طولانی‌ترین جنگ‌ها با خسارات بالا، جنگ ایران و رژیم بعثی عراق بود؛ چراکه ۳۲ کشور به هواخواهی و حمایت از صدام حسین وارد این جنگ شدند؛ دنیا به جنگ ایران آمده بود، با این حال متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم دفاع‌مقدس را به نحو مطلوب به نسل جوان معرفی کنیم. 

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: هر مسئول با هر مسئولیتی که دارد اگر بتواند به وظایف خود به نحو مطلوب عمل کند، به نظام و شهدا خدمت کرده ‌است. 

این مسئول یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های مختلفی را همواره در راستای ارزش‌گذاری و پاسداری از فرهنگ ایثارگری و شهادت اجرا می‌کند. 

وی افزود: دفاع‌مقدس تنها محدود به ۸ سال جنگ تحمیلی نبوده، بلکه امروز شکل دفاع تفاوت کرده است؛ متاسفانه امروز کشور در جنگ همه‌جانبه دشمن قرار دارد که باید مراقبت لازم را با بصیرت‌افزایی داشته باشیم. 

باقرزاده خاطرنشان کرد: توسعه علم در این دفاع برنده‌ترین ابزار است، تکنولوژی که امروز آمریکا در اختیار دارد و به واسطه آن از موضع قدرت سخن می‌گوید به پشتوانه علمی است که منجر به تولید سلاح‌های مختلف جنگی و غیره شده، در نتیجه باید برای مقابله با دشمنان، ما نیز به سلاح علم تجهیز شویم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.